actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2013, 19:15
J*rgi.Leus J*rgi.Leus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herenthout
Posts: 63
Kherbache: "Homans voert oppositie tegen de oppositie"

De twee prima donna's van de Antwerpse politiek, Liesbeth Homans (N-VA, OCMW-voorzitster) en Yasmine Kherbache (sp.a, oppositieleidster) vliegen elkaar in de haren. Een vooruitblik op het dubbelinterview dat morgen in De Morgen verschijnt.

Is de sfeer in de stad veranderd?
Kherbache: "Nee. Gelukkig maar. Antwerpen is een bruisende stad waar de zon schijnt voor iedereen. Het verschil zit echt in het bestuur."
Homans: "De sfeer in de gemeenteraad is in elk geval helemaal veranderd. Vroeger zat alleen Vlaams Belang in de oppositie. Nu zit daar een sterk links blok. Het is logisch dat dat blok zich wil profileren en dat je daardoor veel debat krijgt. Maar dat wij dat uitlokken is een fabeltje."

De oppositie ligt dus aan de basis van de incidenten?
Kherbache: "Net alsof de bewonersgroeperingen, de sociale sector of de studenten in de gemeenteraad zitten. Zij zijn bij mijn weten niet de oppositie. Maar jullie provoceren hen constant om zo te scoren."
Homans: "Het zijn jullie die de sociale sector bewust verkeerd informeren. Het zijn jullie die mensen bewust opruien. Uiteraard beginnen zij zich dan zorgen te maken en komen zij op straat. Kijk, was het verstandig van mij om te zeggen dat betogen gelijk staat aan solliciteren voor extra besparingen? Nee, dat was waarschijnlijk niet verstandig. Maar daar gaat het niet over. Die mensen stonden daar om op te komen voor hun zaak. Ik ben met hen in debat gegaan en heb ruimte gecreëerd voor sociaal beleid. Veel meer overigens dan vroeger."
Kherbache: "U voert de hele tijd oppositie tegen de oppositie. Wat brengt dat in hemelsnaam op? Ik zou veel liever hebben dat er overleg is, dat u luistert naar het middenveld. U moet niet met alles akkoord gaan. Maar u geeft duidelijk een andere invulling aan het begrip overleg, mevrouw Homans."
Homans: "Ex-cu-seer? Ik ga elke dag in overleg, ik doe bijna niets anders. Hoe denkt u misschien dat ik aan mijn meerjarenplanning gekomen ben? Jullie hebben altijd kritiek op de verpakking van mijn beleid, maar nooit op de inhoud."

Bron: De Morgen - http://www.demorgen.be/dm/nl/16340/...oppositie.dhtml

Mening: Het is vrij schokkend om twee politici's van ons land zo te zien bekvechten. Persoonlijk vind ik dit niet echt kunnen. Het is eerder een persoonlijke aanval dan een diplomatische discussie. Twee politiekers op zo'n niveau zouden zich moeten kunnen inhouden, want waar zou het naar leiden moesten alle politici zo met elkaar omgaan?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.