actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2015, 20:54
sven.s*ets sven.s*ets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Turnhout
Posts: 19
EU leent 237 miljoen euro aan 20.000 micro-ondernemingen

De Europese Commissie heeft met zes instellingen voor microfinanciering garantieovereenkomsten afgesloten die alles samen 237 miljoen euro aan microleningen moeten opleveren voor 20.000 micro-ondernemingen. Dat maakt Europees commissaris voor Werk en Sociale Zaken Marianne Thyssen maandag bekend, naar aanleiding van de eerste Europese Dag van de Microfinanciering.

Met de zes overeenkomsten richt de Commissie - via het Europees Investeringsfonds - zich op mensen die hun eigen micro-onderneming willen opstarten of uitbouwen, 'in het bijzonder op mensen die moeilijk toegang hebben tot de arbeidsmarkt of financiering'. De akkoorden werden ondertekend met microkredietverstrekkers uit Nederland, Frankrijk, Ierland, Italië, Spanje en Roemenië.

'Microfinanciering is een cruciaal middel voor het stimuleren van ondernemerschap en tegen maatschappelijke en financiële uitsluiting', zegt Thyssen. De Commissie trekt zelf 17 miljoen euro uit voor de garantieovereenkomsten.

De Europese Dag van de Microfinanciering vindt dinsdag plaats, maar werd maandagmiddag in het Europees Economisch en Sociaal Comité al geopend door onder anderen Thyssen en koningin Mathilde. Het initiatief richt zich in het bijzonder op jonge zelfstandige ondernemers.

Dit verscheen op 19 oktober om 18u58.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151019_01927249

Het lijkt me zeer aangenaam voor alle uitbaters van een micro-onderneming dat de Europese Commissie ze financieel wilt bijstaan, al lijkt het me wel niet echt aangenaam nieuws als je weet dat er landen binnen de EU (denk aan Griekenland) er financieel onderdoor gaan. Mij lijkt het beter dat er ergens wordt gekeken naar hoe de EU het daar financieel kan oplossen i.p.v. miljoenen aan micro-ondernemingen te ontlenen. En dat er eigenlijk eerst naar de rest van de landen binnen Europa wordt gekeken want ik kan slecht geloven dat er niet nog landen zijn bijgekomen die in een financieele put zitten.

Laatst aangepast door sven.s*ets : 19th October 2015 om 21:10.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.