actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2016, 12:21
dennis.o*usu dennis.o*usu is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Noorderwijk
Posts: 81
Yahoo ontdekt nieuw lek uit 2013: meer dan miljard accounts gehackt

Yahoo ontdekt nieuw lek uit 2013: meer dan miljard accounts gehackt

Yahoo meldt dat hackers in 2013 gegevens gestolen hebben bij ruim een miljard accounts. Eerder kondigde het bedrijf aan dat in 2014 500 miljoen rekeningen werden gekraakt. Maar in 2013 was de schade groter, en kregen de hackers ook toegang tot de veiligheidsvragen van de gebruikers.

De cyberaanval uit 2013, die volgens Yahoo "wellicht verschillend is" van de aanval uit 2014 die eerder dit jaar bekend werd, leverde de hackers gevoelige informatie op, zoals de "veiligheidsvragen" die gebruikers beantwoorden.

Yahoo heeft zijn gebruikers opgeroepen om hun paswoorden en hun niet-gecodeerde veiligheidsvragen te wijzigen. De oude vragen worden hoe dan ook door het bedrijf zelf afgevoerd.

Het bedrijf meldt dat namen, e-mailadressen, telefoonnummers, geboortedata ook buitgemaakt kunnen zijn door de hackers, maar bank- of creditcardgegevens zijn volgens de mededeling van Yahoo niet gestolen.

Het bedrijf, dat overgekocht wordt door telecomreus Verizon, kondigt ook aan dat het met het gerecht samenwerkt.

Nadat de cyberaanval uit 2014 bekend werd, meldt de BBC, wees Yahoo met een beschuldigende vinger naar "een door een staat gesponsorde dader", maar dit keer wordt geen aanduidiging gegeven of men weet of vermoedt wie achter de hacking zit.

Bron: Knack, 15/12/2016
Mening: Ik vind het jammer dat deze informatie nu pas naar buiten komt. Ik zou er als Yahoo-gebruiker niet mee kunnen lachen als ik er achter kom dat dankzij een lek mijn gegevens al 3 jaar toegankelijk zijn voor hackers. Ik begrijp wel dat het heel gecompliceerd is om de beveiliging constant up-to-date te houden. Hackers zijn vaak heel snel en creatief om de nieuwste beveiliging te omzeilen. Maar ik stel mij ook vragen omdat men hier pas na meer dan 3 jaar achter komt. Ook omdat er al snel over een mogelijke dader gesproken wordt heb ik hier bedenkingen bij. Ik zou niet verbaasd zijn als dit binnen Yahoo al langer bekend was, maar gewoon is stilgehouden om een schandaal te vermijden. Ik ben wel blij voor de gebruikers dat er geen bankgegevens zijn gestolen. Het is al erg genoeg dat personen ongewenst aan hun persoonlijke gegevens kunnen en dat ze mogelijk de antwoorden op veiligheidsvragen hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.