actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2012, 22:17
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Zoektocht naar lilliputters Slinkachu

Antwerpen Miniatuurmensen van amper twee centimeter die een picknick houden op een vuilniszak. Vier drinkebroers die een proost uitbrengen op een gebroken flessenhals. Dergelijke tafereeltjes, een zakdoek groot, creëerde de Londense straatkunstenaar Slinkachu afgelopen vrijdag en zaterdag in Antwerpen.

De kunstwerkjes waren gratis te zien zijn op vijf locaties van Antwerpen 2018. Buurtbewoners wezen de weg naar de taferelen die opgesteld stonden op het Kievitplein, de Draakplaats, in het Stadspark (hoek Rubenslei en Van Eycklei) en het Harmoniepark en op de hoek van de Amerikalei en de Montignystraat.

"Ik kijk er naar uit dat scholen en een heel verscheiden publiek vrijdag en zaterdag zullen komen kijken naar mijn Little People", zei Slinkachu woensdag. "De emoties die ze losweken en de humor zijn het belangrijkste in mijn werk."

YOU ARE HERE is een initiatief van het district Antwerpen in samenwerking met het Middelheimmuseum. Het maakt deel uit van het cultuurtraject 2018 dat specifiek is opgezet door en voor de inwoners van dit stadsdeel. Heel wat scholen, verenigingen en buurtbewoners werken actief mee aan de realisatie van dit bijzonder kunstproject in hun buurt.

Bron: http://www.gva.be/regio-antwerpen-s...rpen-klaar.aspx

Eigen mening: Donderdag hoorde ik tijdens het nieuws over dit project. Ik vond het onmiddellijk een leuk initiatief. Vooral de idee die erachter schuilt spreekt mij enorm aan. Zo wil de kunstenaar mensen met deze lilliputters aansporen om te letten op de kleine dingen die zich in een grootstad afspelen. Als mensen in steden rondwandelen, letten ze hier niet op. Ze letten alleen op de winkels of ze zitten met hun gedachte bij het werk of thuis. Mensen zijn vooral gericht op zichzelf. Met zijn poppetjes wil de kunstenaar mensen erop wijzen dat het soms mooi is om naar de kleine dingen in een grootstad te kijken, want op deze manier ontdek je hoe mooi zo een stad en het leven in de stad wel niet is. Ik vind dat er meer projecten moesten zijn die mensen hierop wijzen. Op deze manier zullen we misschien meer afwijken van het materialisme en meer aandacht besteden aan de kleine dingen in het leven...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.