actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2009, 17:52
Nathalie Dewaersegger Nathalie Dewaersegger is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: kontich
Posts: 29
Zevenjarige met meer dan twee promille in de kliniek

Zevenjarige met meer dan twee promille in de kliniek

Een zevenjarige jongen is zondagavond in Berlijn met meer dan twee promille alcohol in zijn bloed naar een ziekenhuis gebracht. Het kind was maandag buiten levensgevaar, maar wordt verder klinisch behandeld, aldus de politie.
Het kind werd op een voetpad van een straat in de wijk Spandau in het westen van de stad aangetroffen en was aan zijn lot overgelaten. Omwonenden verwittigden de brandweer, die de doodzieke jongen naar de kliniek bracht.

Volgens de eerste bevindingen zou de zevenjarige met zijn twee jaar oudere broer op een speelplaats alcoholische dranken gedronken hebben. Die had zijn broer daar van andere jongeren gekregen.

In Berlijn stoten politie en maatschappelijke werkers steeds weer op dronken kinderen en jongeren. Alleen al de Neuköllner Werkgroep van de jeugdbescherming heeft sinds haar oprichting een jaar geleden al 33 bedronken jongeren van 13 tot 17 jaar onder haar hoede genomen. Drie van hen moesten volgens het districtsbestuur Neukölln naar het ziekenhuis gebracht worden.

Bron: de standaard online 9 november

Mening:
Ik vind het verschrikkelijk dat zo een klein kind al aan zijn lot gelaten wordt, want het heeft nog een heel leven voor zich. Als het kind nu al in de problemen leeft, heeft hij later nog maar een kleine kans op een goede toekomst. Ik vind dat zo een ouders geen kinderen op de wereld mogen zetten. Want ze verbrodden toch het leven van hun eigen kind en om die reden zijn ze het niet waard.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2009, 20:23
Lies.De.Kock Lies.De.Kock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 74
Waar gaat het heen?!!

Dronken kinderen?! Oké het is geen nieuw fenomeen maar toch... Kinderen horen kind te zijn! Wanneer ze op jonge leeftijd in contact komen heeft dit effect op hun toekomst het kan gewoon niet anders. Elk kind heeft met nieuwjaar ofzo al eens champagne van zijn ouders mogen proeven , maar dit zijn géén sloten dat hij of zij binnenkrijgt.

Kinderen en zeker jong kinderen hebben begeleiding nodig tijdens hun tocht naar het 'volwassen' worden. Je laat ze niet aan hun lot over! Niet iedereen kiest ervoor om 'gewild' kinderen op de wereld te zetten , maar eens je ze op de wereld zet dien je er verantwoordelijkheid voor op te nemen! Ik hoop alleen dat dit zo'n toestanden niet al te veel meer voorkomen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th November 2009, 14:26
toon.peeters toon.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Mol-Donk
Posts: 100
Waar gaat dat heen met onze maatschappij?
Waar is de tijd dat we samen gezellig een bosspel speelden, of kampen bouwden. Is onze maatschappij dan werkelijk onverschillig geworden tegen de groeiende problemen van onze jeugd?
Hoe kan dit gebeuren? Hoe raakt een kind van zeven jaar zo stomdronken dat hij in een coma sukkelt?
Waar waren zijn ouders toen dit allemaal gebeurde?

Allemaal vragen die mij onmiddellijk te binnen schieten als ik dit lees.
Het is inderdaad al wel langer geweten dat er een nieuw soort drinken is ontstaan bij de jongeren namelijk het comazuipen, maar dat een kind van zeven deze zaken nu al meemaakt begrijp ik niet.

Ik hoop alleen dat de ouders van dit kind er lessen uit getrokken hebben, zodat dit niet meer kan gebeuren.
Maar niet alleen de ouders moeten er lessen uit trekken. We moeten er allemaal mee voor zorgen dat een kind een kind blijft en dat dit kind behandelt wordt als een kind. Werk aan de winkel voor ons allemaal! We moeten er immers samen voor zorgen dat de jeugd rustig kan opgroeien en niet te snel doorgroeid naar de puberteit. Want dan mist hij een deel van zijn levensfasen wat zonde zou zijn. En dan gaan we nog meer van deze verhalen lezen wat we uiteraard niet willen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th November 2009, 10:09
Simon Verrydt Simon Verrydt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: rendonk
Posts: 8
Ik denk dat alcohol een groeiend probleem is in onze maatschappij.
Als ik kijk naar mijn directe omgeving kan ik zo mensen opnoemen die alcohol- problemen hebben. En dit kan schadelijke gevolgen hebben voor hun toekomst.
Waarom zou hier geen preventie of info over gegeven worden aan jongeren zoals in het M.E.G.A. project?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.