actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2013, 14:17
T*omas.Tielemans T*omas.Tielemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 65
Eten bejaarde mag maar 4 euro per dag kosten

In heel wat private rusthuizen in Vlaanderen mag het eten van een bewoner - ontbijt, lunch en avondmaal - niet meer kosten dan 4 euro. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

De koks zouden er werken volgens een nota die voorschrijft hoeveel gram de verschillende voedingsonderdelen exact mogen wegen. Er zouden ook rusthuizen zijn waar pampers pas mogen ververst worden nadat ze voor 65 procent of zelfs volledig verzadigd zijn.

Winstbejag
Volgens de krant ervaren vooral bewoners en personeel in commerciële rusthuizen dat winstbejag voorgaat op een mooie oude dag.

Een enquête van consumentenorganisatie Test-Aankoop gaf eerder al aan dat een op de vijf familieleden van rusthuisbewoners zeer ontevreden is over de dagelijkse hulp, de medische zorg, het eten en de prijs.

Eigen mening:
Het is tegenwoordig triestig gesteld in onze rusthuizen. De plaats waar de gepensioneerde mensen hun dag moeten doorbrengen is meer een plaats waar ongenoegen groeit. De zorg laat met momenten te wensen over, mensen die eten te laat krijgen of zelfs niet, ik heb het allemaal meegemaakt. Als we dan zien dat het eigenlijk per dag niet meer mag kosten dan 4 euro per persoon stel ik me hier toch vragen bij. Een rusthuis is ongelooflijk duur waardoor je al kapitaalkrachtig moet zijn om hier thuis te horen. Als we dan kijken naar deze bedragen vraag ik me af waar al dat geld naar toe gaat.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...ag-kosten.dhtml
__________________
Zoek het geluk onderweg en niet aan het einde van de weg, want dan is de reis afgelopen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2013, 15:36
l*rs.mijnendonckx l*rs.mijnendonckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 87
Ik deel de mening van Thomas. Vier euro is praktisch niets. Ik snap wel dat het eten niet teveel mag kosten. Maar tracht met vier euro maar eens een ontbijt, middag- en avondeten samen te stellen. Dan heb je toch maar triestige maaltijden. Ze moeten natuurlijk de bewoners niet elke dag een fïlet pure geven, maar het moet zeker en vast nog wel voedzaam zijn zodat de bewoners toch zeker hun dagelijkse behoeften krijgen. Zijn er dan geen andere mogelijkheden om te besparen in een rusthuis... ?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.