actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th October 2009, 00:33
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Legerkazernes als gevangenissen?

'Vorm legerkazernes om tot gevangenissen'


BRUSSEL - Minister van Justitie De Clerck en minister van Defensie De Crem, beiden van CD&V, hebben in het journaal van de Franstalige commerciële zender RTL-TVi woensdag het idee geopperd om de gesloten legerkazernes om te vormen tot gevangenissen.



"Ik denk dat dat een goede oplossing is", zei De Crem in een interview in de marge van de commissie Defensie van de Kamer en de Senaat. Hij wil het idee in elk geval niet uitsluiten. "Er zijn geschikte locaties. Ik heb het er al over gehad met mijn collega De Clerck en ik laat de deur open. Er moet wel nog onderhandeld worden met de lokale overheden," legde hij uit.

De Defensieminister heeft woensdag zijn hervormingsplan voor het leger voorgesteld in het parlement. Dat plan voorziet de sluiting van zowat twintig kazernes. Minister van Justitie De Clerck heeft nog geen zekerheid over het project om Belgische gevangenen in Nederlandse cellen onder te brengen, om de overbevolking in de Belgische gevangenissen aan te pakken.


Blog DS, 15-10-2009
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th October 2009, 15:05
laurens.taels laurens.taels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 68
Goed voorstel

Ik vind het structureel gezien een goed idee. De regering heeft beslist om het financiële kraantje van het leger wat dichter te schroeven, dus zal het leger het met minder middelen moeten doen. Bovendien kampen de gevangenissen met een overschot aan gevangenen en kunnen ze de controle over hen niet garanderen (voldoende voorbeelden het afgelopen jaar).

Als we dan deze vergelijking omzetten in de praktijk, kunnen we stellen dat de kazernes inderdaad plaats kunnen maken voor extra gevangenissen.
Al zie ik wel één probleem: maandelijks lezen we voorbeelden van cipiers die het werk neerleggen. Een vraag die meneer De Clerck zal moeten beantwoorden, is hoe hij de mensen overtuigd krijgt om als cipier aan de slag te gaan? De cipiers vinden nu al dat ze met te weinig mankracht zijn in de bestaande gevangenissen.

Laatst aangepast door laurens.taels : 16th October 2009 om 15:06. Reden: typfout
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.