actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2016, 16:20
Jasper.S*rengers Jasper.S*rengers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2016
Locatie: westerlo
Posts: 26
Brand in Gentse haven: drie arbeiders naar ziekenhuis door chemische dampen

Brand in Gentse haven: drie arbeiders naar ziekenhuis door chemische dampen

Na een kleine brand in een chemisch logistiekbedrijf in de Gentse haven zijn zaterdagochtend drie arbeiders ter observatie naar het ziekenhuis overgebracht. Er was geen gevaar voor het bedrijf of de omgeving, meldt de brandweerzone Centrum.

Rond 9 uur werden de hulpdiensten verwittigd voor een steekvlam, gevolgd door een kleine brand, in een pomp van het bedrijf VLS in de Belgicastraat. De bedrijfsbrandweer kon het vuur meteen doven, maar drie arbeiders raakten bevangen door dampen. Het product dat zou zijn gelekt, werd opgevangen door de installatie, want metingen van de brandweer bleken negatief.

De drie arbeiders werden ter observatie naar het ziekenhuis overgebracht. Volgens de brandweer was er geen gevaar voor het bedrijf of de omgeving.

bron

mening: Ik stel me vaak vragen bij de veiligheid van bedrijven met chemische of andere gevaarlijke producten. Het zijn gevaarlijke producten waarbij toch jaarlijks slachtoffers vallen. Is het echt noodzakelijk om mensen zo dicht bij deze machines te laten komen? We hebben op dit moment genoeg kennis om dit soort jobs veiliger te maken door machines in te zetten. Het zou veiliger zijn voor de mensen die er werken en het zou ook nog eens kostenbesparend zijn. toch een win-win situatie. Nu zijn er maar 3 mensen gewond maar voor het zelfde geld gebeurd er een grote ramp. Er is niet gezegd dat dit een menselijke fout is maar als deze fout was gebeurd in het bijzijn van een machine waren er geen slachtoffers gevallen. Ik ben geen voorstander van het automatiseren van jobs maar als de veiligheid hiermee gegarandeerd wordt, vind ik het wel een goed idee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.