actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2012, 14:32
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
VSOA zegt ‘nee’ tegen vrijwilligers bij de politie

BRUSSEL - Het VSOA Politie is niet te spreken het voorstel van de Hasseltse korpschef om de politie te versterken met vrijwilligers. Dat meldt de vakbond donderdag in een persbericht. Het nieuwe voorstel dient enkel om de uitvinder te promoten, luidt het.
‘We hebben reeds de omvorming van de hulpagenten naar agenten van politie gekend, men denkt eraan om de mensen van het veiligheidskorps agenten van de politie te maken en nu wil men ook vrijwillige politieambtenaren toevoegen’, aldus VSOA Politie.

Volgens de Hasseltse korpschef krijgen politieagenten steeds meer taken, zijn het budgettair moeilijke tijden voor de politiesector en gaan veel politiemensen op pensioen. In zijn Memorandum heeft het VSOA Politie oplossingen opgenomen voor zowel het gebrek aan geld in de politiesector, als voor problemen met betrekking tot de leeftijdspiramide.

‘Een eenvoudig en goed beheer voorkomt bijvoorbeeld al dat 25 miljoen euro ‘vergeten’ wordt en verdwijnt uit het budget van de politie’, luidt het. Bovendien zal volgens VSOA een andere en geprivatiseerde inning van de verkeersboetes ervoor zorgen dat op jaarbasis ongeveer 600 voltijdse personeelsleden vrijkomen.

‘De overheden zouden zich beter ernstig buigen over het Memorandum van het VSOA Politie. In dit document praten de mensen van het terrein over eenvoudige, wijze en doeltreffende oplossingen’, besluit het syndicaat.


Bron: De Standaard
Datum: 11 oktober



Eigen mening
Ik begrijp dat de economie in een grote dip zit en dat vrijwilligers een goed idee lijken, maar ikzelf zou me nooit veilig voelen als een persoon die niet genoeg is opgeleid om zijn taak te doen jou komt beschermen. Dan zou je ook even goed vrijwilligers in het onderwijs kunnen zetten, maar ik zou mijn kinderen nooit naar een school laten gaan waar Jan met de pet voor het bord les staat te geven over een onderwerp waar hij waarschijnlijk zelf nog maar amper kennis van heeft.

Ik geef het VSOA dus zeker gelijk. Als je wil besparen, doe het dan op dingen die minder van belang zijn in plaats van op veiligheid!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th October 2012, 14:51
steffi.vandeneynde steffi.vandeneynde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Poederlee
Posts: 49
Moet kunnen

Vrijwilligers zouden geen probleem mogen vormen, maar men zou zich wel moeten afvragen of deze voldoende geschoold zijn. Indien dit niet het geval is zou ik hen wel een cursus laten volgen en hen eenvoudige taken laten uitvoeren. Ze mogen niet het takenpakket van volwaardig opgeleide agenten overnemen, omdat dit ronduit gevaarlijk kan worden. Ik denk dat het uitvoeren van administratieve taken of het controleren van fietsers in het verkeer enkele taken zijn die vrijwilligers perfect kunnen uitvoeren. Ze moeten daarbij wel bewezen hebben dat ze dit kunnen door een proef voordat ze aangenomen worden als vrijwilliger.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.