actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2010, 14:00
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Bagagepersoneel Zaventem smokkelt cocaïne

Bagagepersoneel Zaventem smokkelt cocaïne
VRT ma 20/12/2010 - 08:28

Op de luchthaven van Zaventem zijn tien werknemers van een bagage- afhandelingsbedrijf opgepakt. Ze zouden van de Colombiaanse drugsmaffia geld hebben gekregen om koffers met cocaïne uit het luchthavengebouw te smokkelen. Daarvoor zouden ze tot 30.000 euro per koffer hebben gekregen.

Met hun speciale personeelspas konden ze de cocaïne makkelijk buiten krijgen. "Er is geen security-controle van de kant van de luchthaven zelf om te kijken wat ik in mijn zakken heb op het moment dat ik de luchthaven buitenwandel", zegt Jan Van der Cruyssen van Brussels Airport in De ochtend op Radio 1.

De politie was de bende al een tijdlang op het spoor. Eind vorige week zijn dan tien werknemers opgepakt.

Eigen mening: Zoiets zou niet mogen gebeuren, maar toch blijkt ook hier weer hoe gemakkelijk mensen buigen voor geld. Natuurlijk moet je niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar ik denk dat heel wat mensen bereid zouden zijn om voor 30.000 euro een pakje uit de luchthaven te smokkelen. Dat zou echt niet mogen gebeuren, het zijn werknemers en die horen betrouwbaar te zijn. Het gebeurt echter wel en wat men er tegen kan doen als zelfs interne mensen er aan beginnnen mee te werken is mij niet echt duidelijk. De controles nog versterken is de enige oplossing.
Drugs zal altijd een probleem vormen en ik vind de strenge wetgeving hieromtrent in België een goede zaak. Drugs zijn illegaal met reden en het is heel goed dat men er alles aan doet om ze te bannen, al gaat dat volgens mij nooit helemaal lukken. Er zullen altijd middelen (en geld) gevonden worden om het goedje bij de kopers te krijgen (dat blijkt onder andere uit dit artikel).

Laatst aangepast door Joëlle.Van.den.Mooter : 20th December 2010 om 14:12.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.