actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2013, 12:00
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 128
Saoediër krijgt 8 jaar en 600 zweepslagen voor moord op vijfjarige dochter

Een bekende zelfbenoemde prediker uit Saoedi-Arabië moet acht jaar de gevangenis in en krijgt 600 zweepslagen omdat hij zijn 5-jarige dochter op gruwelijke wijze heeft vermoord. Dat meldt de Amerikaanse tv-zender CNN op gezag van de Mensenrechtencommissie in het land.
De islamistische prediker Fayhan al-Ghamdi was regelmatig op tv te zien en op de radio te horen. Hij werd in 2012 gearresteerd nadat zijn dochter na een maandenlang ziekbed was overleden aan de ernstige verwondingen die hij haar had toegebracht. Het meisje had onder meer een schedelbreuk, gebroken ribben, brandwonden en kneuzingen.

Voor Saudische begrippen is de straf erg laag. In het land wordt nog regelmatig de doodstraf opgelegd en in het openbaar voltrokken. Volgens een woordvoerder van de Mensenrechtencommissie is de opstelling van de moeder bepalend geweest voor de strafmaat. Zij pleitte eerst voor executie, maar besloot later om haar - inmiddels voormalige - echtgenoot om bloedgeld te vragen. "Dat is haar recht in het Saudische rechtssysteem", verklaarde de zegsman tegenover CNN.

Bron: De morgen

Mening:
'Oog om oog, tand om tand' zegt de wet in Saudie-Arabië. De feiten die deze man heeft gepleegd zijn gruwelijk. Hoe kan iemand nu zijn dochter zo mishandelen? Het arme meisjes heeft zo hard afgezien en dat allemaal vanwege haar eigen vader. Ik kan mij niet voorstellen dat een kind van vijf iets doet waardoor haar eigen vader in dergelijke mate kan doordraaien. Er moet iets serieus mis zijn in het hoofd van die kerel. Ik vind zijn straf terecht. De doodstraf zou nog eens veel geld kosten voor de staat en dat is hij niet waard. 600 zweepslagen is heel veel, maar op die manier zal hij ook afzien net zoals zijn dochtertje heeft afgezien. Ik snap dat zijn (ex-vrouw) voor deze straf kiest, want ze zal hem vast willen wreken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.