actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2017, 21:45
Dries.J*cob Dries.J*cob is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Schoten
Posts: 20
Spaans Europarlementslid noemt Jan Jambon ‘neofascist’

Pilar Ayuso Gonzalez, een Europees parlementslid die in Spanje lid is van de Partido Popular van premier Mariano Rajoy, noemt Belgisch minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) een ‘neofascist’. Dat doet ze op Twitter nadat foto’s zijn opgedoken van een Brusselse politiewagen die getooid is met een Catalaanse vlag.

Pilar Ayuso Gonzalez, een Europees parlementslid die in Spanje lid is van de Partido Popular van premier Mariano Rajoy, noemt Belgisch minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) een ‘neofascist’. Dat doet ze op Twitter nadat foto’s zijn opgedoken van een Brusselse politiewagen die getooid is met een Catalaanse vlag.

Donderdag manifesteerden volgens de politie ongeveer 45.000 Catalanen en hun sympathisanten in Brussel. Op sociale media doken filmpjes op van Belgische politiewagens waar een Catalaanse vlag aan vastgemaakt was.

Dat is niet naar de zin van de politici van de Spaanse regeringspartij Partido Popular. Europees parlementslid Esteban Gonzalez Pons, die de N-VA van minister Jambon eerder al wegzette als ‘een partij die tijdens de Tweede Wereldoorlog met de nazi’s heeft gecollaboreerd’, vraagt een officiële uitleg van België. Hij twijfelt ook aan de bewering van de Belgische politie dat er donderdag 45.000 mensen de straat optrokken.

Zijn partijgenote Pilar Ayuso Gonzalez goot zijn tweet in een eigen bericht en voegde eraan toe dat minister Jambon ‘een onafhankelijke en neofascistische Vlaming’ is die bevriend is met de afgezette Catalaanse minister-president Carles Puigdemont.

Aan de krant De Morgen zegt de woordvoerder van Jambon dat de minister geen commentaar kwijt wil om geen olie op het vuur te gieten. Hij wijst er wel op dat niet de minister, maar wel de burgemeester verantwoordelijk is voor de lokale politie. Gonzalez Pons tweette namelijk foto’s waarop patrouillewagens van de politiezone Montogomery te zien zijn.

Bron :Geraadpleegd op 9/12/2017 (21:37)
op http://www.standaard.be/cnt/dmf20171209_03234358

Eigen mening: Iets wat volgens mij in de hedendaagse politiek te veel gebeurt, zijn persoonlijke aanvallen. Ik kan mij inbeelden dat Gonzalez geen fan is van de Catalaanse minister maar ik zie niet in wat het schelden op een politieker van een ander land gaat uithalen. Ik ben er altijd voorstander van geweest dat België zich zo min mogelijk moeit met de problematiek in Spanje, maar ik begrijp ook wel dat we Puigdemont de mogelijkheid geven om zijn campagne eerlijk te laten voeren zonder opgepakt te worden. Het opsluiten van een politieker die eerlijk verkozen is en wiens enige misdaad het organiseren van een referendum is, sluit zwaarder aan bij fascisme dan een vreedzame betoging organiseren.
Ik vind het dan ook beangstigend dat een persoon die aan Europese politiek doet zich zo durft uitlaten. Dit geeft mij het gevoel dat een bende pubers met de plak zwaait in de politiek (dit gevoel heb ik al wel een tijdje, als je af en toe naar het nieuws kijkt wordt er veel met de vinger gezwaaid en gewezen, maar weinig verantwoordelijkheid opgenomen). En dit moet dan onze maatschappij leiden. Triestige zaak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.