actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2016, 14:45
Annelies H*nssens Annelies H*nssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: B*erse
Posts: 80
Veel meer experimenten met kankermedicijnen

De Belgische universitaire ziekenhuizen gaan samenwerken met farmaceutische bedrijven, om ervoor te zorgen dat kankerpatiënten ook medicijnen kunnen krijgen die niet geregistreerd zijn voor hun type kanker. België is een van de eerste landen waar dat kan.

Momenteel kunnen kankerpatiënten wettelijk gezien enkel de medicatie krijgen die geregistreerd is voor hun kankertype. Voor sommige patiënten zou een medicijn voor een ander type echter mogelijk wel kunnen helpen. Daarom neemt de Belgian Society of Medical Oncology nu een initiatief waarbij de zeven universitaire ziekenhuizen in ons land de handen in elkaar slaan met de farmaceutische industrie.

Als onderdeel van academische studies zullen patiënten wel geneesmiddelen kunnen krijgen die niet voor hun precieze ziekte geregistreerd zijn. "Niet het type kanker, wel de soort mutatie in de tumorcellen zal bepalen welke medicatie ze krijgen. Zo hebben de patiënten toegang tot een veel breder gamma aan geneesmiddelen die voor hen nuttig kunnen zijn", zegt BSMO-voorzitter Jacques De Grève.

Bron: De Morgen: http://www.demorgen.be/wetenschap/v...ijnen-b13c4876/
Datum: 7 mei 2016

Mijn mening: Ik vind het persoonlijk niet meer dan normaal dat mensen die ernstig ziek zijn medicijnen krijgen die hun kunnen helpen te genezen of toch op zijn minst hun lijden draagbaar kunnen maken. Dat de dokters niet kijken naar het type kanker die de patiënt heeft, maar naar de mutatie lijkt me zeer logisch bij de keuze van medicijnen. Medicijnen zijn er op gericht om op een bepaalde plek in te werken zodat er een genezing kan ontstaan. De soort van tumor speelt hier voornamelijk een rol en dit kan binnen het type kanker nog verschillen tussen patiënten. Ik hoop dat doordat er een groter gamma aan medicijnen zal zijn, er meer mensen geholpen kunnen worden in hun strijd tegen kanker. Het is op zijn minst een sprankeltje hoop zowel voor de patiënt als voor de familie op een mogelijke genezing. Er is niets zo zwaar als zien dat de persoon die je lief hebt, zo zwaar afziet dat hij alle hoop verliest.

Laatst aangepast door Annelies H*nssens : 7th May 2016 om 14:54.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.