actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th March 2013, 18:24
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Griekse neonazipartij wil eigen kleuterscholen

Gouden Dageraad, de Griekse neonazipartij die reeds actief is in middelbare scholen en ook in lagere scholen kinderen probeert te recruteren, wil nu ook kleuterscholen openen. De anti-migranten, antisemitische, ultrareligieuze en nationalistische partij wil zo kleuters hun overtuigingen bijbrengen. Dat melden Griekse media.
Tijdens een bijeenkomst eerder deze maand in Kreta, kondigden Gouden Dageraad-parlementsleden Ilias Panagiotaros en Ilias Lagos hun plannen aan. Ze gingen daarbij hevig tekeer tegen de linkse partijen van het land, die volgens de neonazi's aan schoolkinderen een foute versie van de Griekse geschiedenis voorschotelen.

Gouden Dageraad looft de militaire dictatuur (1964 - 1974) en diens leiders. Bovendien ontkennen ze de Holocaust, die ze een verzinsel noemen.

Gouden Dageraad, dat in 2009 nog een splinterpartij was maar vorig jaar 18 zetels in het parlement veroverde, geeft lessen "nationaal bewustzijn" aan kinderen tussen zes en tien jaar. "Zo leren we hen de Griekse idealen", stellen de parlementsleden.

Op de website van de partij wordt gesteld dat eind februari meer dan twintig kinderen lessen kregen op het partijkantoor in Artemida, op het eiland Attica. Ze kregen "opvoedkundige video's" te zien en leerden over "de deugden van de Griekse goden uit de Oudheid, het christelijk geloof en de Griekse orthodoxe Kerk".

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...erscholen.dhtml

Eigen mening:
Dit vind ik gewoon te belachelijk voor woorden! Indien deze partij zijn zin krijgt, evolueren we nog verder naar een maatschappij waarin we niet kunnen samenleven met andere bevolkingsgroepen.
Onze maatschappij is nu al lichtelijk onverdraagzaam te noemen maar wanneer we acties al deze in het artikel gaan toelaten, worden we een individualistische maatschappij met een verdraagzaamheid van 0.0%.
Dat mensen die de holocaust ontkennen, zich nog een partij mogen noemen vind ik zelfs al een hele brug te ver.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th March 2013, 16:20
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
ongehoord!

Vrijheid van mening is uiteraard een mensenrecht. Iedereen mag in het bezit zijn van zijn eigen mening. Ik heb mijn mening over het nazisme, andere mensen misschien een andere mening. Maar, nazi of niet, niemand mag zijn of haar mening opdringen aan andere. Scholen dienen onpartijdig te zijn en zeker niet tegen bepaalde bevolkingsgroepen. Het tegenspreken van historische feiten is ook niet gehoord. Als we al vanaf de kleuterjaren deze kinderen gaan brainwashen en hen verbieden een eigen mening te hebben en het nazisme gaan opdringen bestaat de mogelijkheid dat we terugkeren naar de jaren ’30. Een periode die niemand meer wilt meemaken. Ik vind dat de regering dit niet kan toelaten en stappen moet ondernemen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th March 2013, 17:58
Wouter G Wouter G is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 69
eigen mening:
Het nationalisme is overal in Europa sterk aan het opkomen, niet alleen in Griekenland. Wel is het uitzonderlijk dat het een neonazistische partij is die plotseling zoveel groeit. Ik geef de crisis hier de schuld van, mensen geloven niet meer in de oude waarden en idealen en keren zich tot extremisme in de hoop dat er op die manier dan toch verbetering zal komen. Ik vrees dat dit slechts ijdele hoop is omdat zo'n partij nooit genoeg macht zal hebben om al hun ideeën door te voeren en zelfs al was dit het geval, dan zou dit waarschijnlijk niet eens lukken. Ik steun deze partij niet en vind het zeer bizar dat zoveel mensen dit wel doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.