actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2012, 06:36
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 97
Als onderhandelaar heb ik een fout gemaakt

De Nederlandse premier Mark Rutte biedt zijn excuses aan voor de ontstane commotie rond de inkomensafhankelijke zorgpremie. Vooral onder de aanhang van zijn eigen rechtsliberale VVD was daarover heel wat ongerustheid ontstaan.

"Als onderhandelaar heb ik een fout gemaakt," erkende Rutte vanavond op een persconferentie. Ook PvdA-leider Diederik Samsom zegt de ontstane ophef rond de koopkracht te betreuren.

VVD en PvdA zijn het intussen eens geraakt dat het verkleinen van de inkomensverschillen niet langer via de zorgverzekering, maar via de inkomensbelasting zal gebeuren. De VVD had het erg moeilijk met de inkomensafhankelijke zorgverzekering omdat de middeninkomens en de grote verdieners fors meer zouden moeten gaan betalen.

De regering-Rutte II moet zo'n 16 miljard gaan besparen. Volgens Diederik Samsom betekent dat aan iedereen offers moeten worden gevraagd om uit de crisis te raken.


Bron: deredactie.be
Maandag 12 november 2012

Bespreking: Enkele weken geleden sprak men in Nederland over een regeerakkoord dat in recordtempo tot stand was gekomen, maar nu is er ophef over hoe de besparingen concreet gaan plaatsvinden. Ik denk dat het een goede zaak is dat ze nu geld gaan winnen door een inkomensbelasting, aangezien het geld dan meer bij de rijken gehaald kan worden die op zich minder last hebben van een (al bij al vrij miniem) verlies.
Dat er niet (of minder) bespaard zal worden op de zorgverzekering is ook goed nieuws, want daar was redelijk wat commotie rond ontstaan eind vorige maand. De zorgverzekering is, zeker in Europa, een belangrijk gegeven en veel mensen zien het als een basisrecht wat niet aangeroerd mag worden.
Zelf denk ik dat deze herzieningen in het regeringsakkoord dus een goede zaak zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.