actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th May 2011, 14:22
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Docent opgepakt na slaan leerling

Docent opgepakt na slaan leerling

AMSTERDAM - Een 46-jarige docent in Utrecht is gearresteerd nadat een leerling van een school in de wijk Noordwest donderdag aangifte deed van mishandeling door de man. Een toevallig aanwezige wijkagent hoorde dat zich omstreeks 11.25 uur een incident had voorgedaan.


De leraar zou de leerling hebben geslagen omdat deze zich vervelend gedroeg richting een andere leerling. Dit gebeurde in het bijzijn van een groep medeleerlingen. Volgens eigen zeggen raakte hij de leerling nauwelijks en de school hoopte in eerst instantie e kwestie intern te kunnen oplossen, maar de jongen heeft dus wel aangifte gedaan. Daarop heeft de politie de leraar gearresteerd en op het bureau verhoord. Ook zijn enkele getuigen gehoord. Er wordt een proces-verbaal opgemaakt.


Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/...g__.html?p=25,2

Zal het een uiting van onmacht zijn ? Maar wat heeft dit weer veroorzaakt.

Zodra je gaat slaan kan je beter een andere job gaan zoeken waar je niet echt sterk in je schoenen moet staan.
__________________
Vero
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th October 2011, 10:19
guus.wuyts@hotmail.com guus.wuyts@hotmail.com is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Lichtaart
Posts: 54
Op school gebeuren dagelijks zo'n incidenten dus ik kan begrijpen dat het wel op de zenuwen van sommige leerkrachten begint te werken. Ik vind daarom wel niet dat een leerkracht een leerling mag slaan. Een leerkracht zou alle mogelijke middelen moeten overwegen om deze leerling hiermee te confronteren en zo tot een oplossing te komen. Slagen mag niet zelfs de laatste optie zijn, dit mag gewoon geen optie zijn. Zoals bij de meeste conflicten zijn er wel altijd 2 kanten van het verhaal maar er zal wel een reden zijn dat deze leerling de leerkracht aanklaagt. Deze beschuldiging zal niet uit het niets komen volgens mij.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th October 2011, 10:29
charlotte.verboven charlotte.verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: malle
Posts: 112
Ik vind dat een leerkracht een leerling niet mag slaan. Als dit gebeurde vind ik dat deze leerkracht onmiddellijk van school gestuurd moet worden en vind ik het zeer terecht dat de leerling een klacht tegen de leerkracht indient. Maar ik vind ook dat het verhaal van de leerling met een korrel zout genomen mag worden. Ik vind dat er eerst voldoende getuigen gehoord moeten worden. Want leerlingen durven nogal snel van een mug een olifant maken. En heeft de leerkracht de leerling misschien maar amper aangeraakt. Maar als hij de leerling toch geslagen heeft vind ik dat hij niet zwaar genoeg gestraft kan worden. Het slaan van een leerling kan echt niet door de beugel.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 12th October 2011, 13:15
Olivier.Wuyts Olivier.Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 26
Amper aangeraakt of niet, geslagen blijft geslagen. Als je het als leerkracht niet aankunt om je leerlingen in de hand te houden is dat je eigen schuld, niet die van de leerlingen. Het slagen van je leerling is gewoonweg zwak en een duidelijk teken dat het tijd is om ontslag te nemen of ontslagen te worden!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 12th October 2011, 14:15
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Docent opgepakt na slaan leerling

Dit artikel is een voorbeeld voor onze opleiding die toont hoe het niet moet! Ongeacht wat leerlingen zeggen of doen in een klas, het laatste wat je doet is je leerlingen slaan. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat deze docent een zware sanctie krijgt voor zijn misval. Het is een duidelijk beleid dat moet gevolgd worden. Het feit dat hij leerlingen slaat, kan misschien eenmalig zijn omdat hij zijn frustratie niet de baas kon. Maar eens dat gebeurd, wil het zeggen dat je als leraar de klas niet in handen hebt en dat het tijd word voor iets anders. Geweld is een teken van zwakte!
Zo kun je natuurlijk ver gaan, want mag een docent een leerling/student een schouderklopje geven? Wat tegenwoordig kan en niet kan, is redelijk onduidelijk. Ik vind persoonlijk dat er tussen leraar en leerlingen een band mag zijn, maar nooit of te nimmer fysiek contact in enige vorm van het woord. Dat is net hetzelfde wanneer een leerlingen en een leraar zich aangetrokken voelen tot elkaar. Dat is natuurlijk perfect mogelijk, maar zolang deze leerling op dezelfde school zit, vind ik het verboden.
Met dit artikel is de lijn wel duidelijk getrokken, laat het een voorbeeld zijn voor hedendaagse leraars maar ook voor toekomstige docenten in spe!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 12th October 2011, 22:01
valerie.burgers valerie.burgers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: olen
Posts: 33
Ik vind dat een leerkracht in alle omstandigheden zijn geduld moet kunnen beweren.
Ik kan er zeker inkomen dat een leerkracht wel eens in conflict zal gaan met een leerling maar fysiek geweld mag zeker nooit gebruikt worden binnen onze sector.
Ook je eigen kinderen slaag je niet volgens mij. Er bestaat wel zoiets als een pedagogische tik maar hoever gaat dit? Voor iedereen ligt deze norm anders en dus vind ik dat je in geen geval kan en mag spreken van fysiek geweld tegenover kinderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.