actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2014, 16:16
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
Eén Vlaming op drie vindt zoenende mannen aanstootgevend

Uit een onderzoek van de studiedienst van de Vlaamse regering blijkt dat holebiseksualiteit in Vlaanderen breed aanvaard wordt. Slechts een kleine minderheid spreekt zich expliciet negatief uit over holebi's. Toch doet een grotere groep dat wel op een meer impliciet en indirecte manier. Zo vindt bijvoorbeeld een derde van de Vlamingen het aanstootgevend als twee mannen kussen in het openbaar.
Uit het onderzoek - gebaseerd op een peiling bij zo'n 1.500 Vlamingen in 2013 - blijkt dat holebiseksualiteit in Vlaanderen tegenwoordig breed aanvaard wordt. Zo vindt 85 procent van de Vlamingen dat holebi's hun leven moeten kunnen leiden zoals ze willen. Het homohuwelijk, ingevoerd in 2006, wordt goedgekeurd door bijna drie kwart van de Vlamingen. En een ruime meerderheid gaat akkoord met gelijke rechten voor holebikoppels om kinderen te adopteren.

Er blijft wel een relatief klein deel van de bevolking zich expliciet verzetten tegen holebiseksualiteit. Zo vindt 4 procent van de Vlamingen niet dat holebi's hun leven moeten kunnen leiden zoals ze willen. Voorts wil 7 procent geen holebileerkracht voor zijn of haar kind. Zes procent wil geen homokoppel als buur. Respectievelijk 16 procent en 13 procent vindt seksuele betrekkingen tussen 2 mannen of 2 vrouwen niet oké.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Re...ootgevend.dhtml 17/10/2014

Eigen mening: Ik kan maar niet begrijpen waarom er zoveel mensen iets tegen holebi's hebben. Het zijn ook maar gewoon mensen net als ik, jij en de rest van de maatschappij. Waarom zijn 2 zoenende mannen aanstootgevend? Is er een verschil tussen een man en een vrouw die zoenen in het openbaar? Ik begrijp nog altijd de verschillen niet dus als iemand het weet mag dit altijd tegen mij gezegd worden. Mijn beste vriend is homoseksueel en wordt hierdoor ook vaak aangesproken. Er zijn nog steeds zoveel mensen die het niet OK vinden dat hij hand in hand met zijn vriend in Antwerpen rondwandelt. Ik ben wel heel blij dat het maar een klein deel van de bevolking is, en niet de grote meerderheid, die vinden dat holebikoppels hun leven niet mogen leiden zoals ze willen. Gelijke rechten voor elke man en vrouw, ongeacht welke geaardheid, huidskleur of afkomst deze persoon ook heeft. Dat zou al een stukje in de richting komen van mijn Utopie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.