actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2016, 18:36
Greg.S*ets Greg.S*ets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Dessel
Posts: 47
Trump is gevaar voor de wereld, zegt VN-commissaris

De ‘erg verontrustende standpunten’ van Donald Trump maken van hem een internationaal gevaar. Dat zegt de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten bij de Verenigde Naties, Zeid Ra’ad al-Hoessein

Op een persconferentie in Genčve was de VN-commissaris niet mals voor de Republikeinse presidentskandidaat. ‘Als Donald Trump verkozen wordt op basis van wat hij al gezegd heeft, denk ik dat hij - als er niets verandert - zonder enige twijfel een gevaar zal zijn op het internationale vlak’, klonk het scherp.

Al-Hoessein zei dat het niet zijn gewoonte is om zich te mengen in politieke debatten. Maar na enkele ‘verontrustende uitspraken’ de Republikeinse presidentskandidaat besloot hij om toch aan de alarmbel te trekken.


De Hoge Commissaris verwees onder meer naar Trumps uitspraken over moslims en andere minderheden. Die wil hij volgens al-Hoessein van hun fundamentele rechten beroven. Ook Trumps standpunt over foltering kan op weinig begrip rekenen.

Tijdens zijn campagne zei Trump dat hij foltering werkt en dat waterboarding niet hard genoeg is.

Het is niet de eerste keer dat de VN-commissaris zich kritisch uitlaat over de Republikeinse presidentskandidaat. Begin september fulmineerde hij al tegen ‘populistische politici’ en riep hij de mensen op om ‘dergelijke demagogen’ te dwarsbomen.

Naast Donald Trump kreeg toen ook de Nederlandse extreemrechtse politicus Geert Wilders een veeg uit de pan.

Bron: De Standaard - http://www.standaard.be/cnt/dmf20161012_02515443

Eigen mening: Ik vind niet dat Trump bekwaam is om president te worden. Hij is in het verleden al meer dan één keer failliet gegaan. Dat komt in mijn ogen vrij onprofessioneel over. Ook denk ik dat Trump niet bekwaam is dankzij de uitspraken die hij al gedaan heeft. En de plannen die hij wil uitvoeren als hij president is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.