actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2016, 13:11
roy.h*ns roy.h*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Lichtaart
Posts: 25
Clinton wint debat, Trump beter dan verwacht

Hillary Clinton heeft zondag tijdens het debat de kiezers het meest kunnen overtuigen. Dat blijkt uit een peiling van CNN/ORC bij CNN-kijkers. Clinton wint met 57 procent, tegenover 34 procent voor Trump.

De resultaten zijn ongeveer gelijk aan die van een peiling die voor het debat werd afgenomen en waarbij 58 procent verklaarde Clinton te steunen. Het is een sterk resultaat voor Clinton, maar niet zo goed als bij het eerste presidentiële debat. Toen verklaarde 62 procent van de kijkers dat Clinton het beter deed.

Het debat kwam op een cruciaal moment voor Donald Trump, die vrijdag in opspraak kwam door zijn denigrerende uitspraken uit 2005 over vrouwen. En hij deed het uiteindelijk beter dan verwacht volgens de peiling. 63 procent van de kijkers zegt dat Trump beter presteerde dan verwacht. Bij Clinton was dat 39 procent.


Het vorige debat brak het kijkcijferrecord van presidentiële debatten en ook nu lijkt het debat massaal veel kijkers gelokt te hebben. Twitter liet alvast weten dat een recordaantal tweets werd verstuurd over het debat. In totaal meer dan 17 miljoen. Op zondag werden in totaal 30 miljoen tweets gestuurd over de verkiezingen, wat eveneens een record is.

Het derde en laatste debat tussen Trump en Clinton vindt plaats op 19 oktober in Las Vegas.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161010_02510801

Eigen mening: Ik heb een groot deel van het debat gevolgd en ik vond het gewoon amateuristisch. Noch Clinton, noch Trump is er ook maar 1 keer geslaagd om een degelijk antwoord te geven op de vragen. Ze konden enkel maar elkaar afbreken en begonnen ook meteen hun antwoord met wat de ander verkeerd zou doen i.p.v. hun eigen visie te geven. Voor mij zegt het veel dat Clinton het zo moeilijk heeft om afstand te nemen van een van de zwakste kandidaten in de laatste verkiezingen. Trump heeft zichzelf al meerdere keren de das omgedaan door domme uitspraken wat er volgens mij op wijst dat ook het programma van Clinton vrij zwak in elkaar zit. Ik denk dat de Amerikanen op dit moment moeten kiezen tussen de pest en de cholera en dat het leeuwendeel geen van de 2 kandidaten steunt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.