actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2007, 20:25
Natalie.Van.den.Bergh Natalie.Van.den.Bergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Geel
Posts: 66
Venezuela start met ontwikkelen van nucleaire energie

Venezuela start met ontwikkelen van nucleaire energie Venezuela start met het ontwikkelen van nucleaire energie voor vreedzame doeleinden. Dat heeft de Venezolaanse president Hugo Chavez verklaard in een interview met de Franse informatiezender France 24, dat normaal gezien donderdag uitgezonden wordt.

Chavez werd gevraagd naar zijn steun aan Iran, waar hij volgende week op officieel bezoek gaat, waarna hij Frankrijk aandoet. De VS beschuldigen Teheran ervan een atoomwapen te ontwikkelen onder de dekmantel van een nucleair programma met burgerlijke doeleinden. "Wat mij betreft, ik vraag respect voor Iran. (...)Ik geloof niet dat Iran een atoombom maakt. Iran ontwikkelt zijn kernenergie voor vreedzame doeleinden, daar ben ik zeker van", aldus Chavez.

"Venezuela start trouwens zelf met het produceren van kernenergie, net zoals Brazilië en Argentinië", zo zei hij ook. Het is volgens hem een noodzaak om op die manier energie te produceren "gezien de luchtvervuiling, de klimaatverandering en de verstoring van het evenwicht op onze planeet" en hij verzekerde dat de doeleinden enkel vredevol zijn. (belga/dm)


De Morgen 15/11
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.