actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2013, 16:16
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Gemeente zet mes in premies voor rijken

Sint-Martens-Latem zet mes in premies voor rijken

De rijkste gemeente van het land, Sint¬-Martens¬-Latem, gaat sociale en an¬dere premies toekennen aan de inwoners die ze het hardst nodig hebben. Dat schrijven Het Nieuwsblad en De Standaard. De hele subsidiepot wordt aan het OCMW gegeven, dat het geld verdeelt.
"De filosofie is dat de pre¬mies bij de juiste mensen terechtkomen", zegt Peter Draulans, schepen van Financiën (N¬-VA). Met andere woorden, de rijkere inwoners van de gemeente zullen niet meer moeten aankloppen voor bepaal¬de premies of zullen op zijn minst een (veel) lager bedrag krijgen.

"Nu krijgt elke inwoner automatisch een geboortepremie voor een kind of een premie voor openbaar vervoer. Dat be¬drag zal meer afhankelijk worden gemaakt van het inkomen", aldus Draulans.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...or-rijken.dhtml
Datum: 23/11/2013 om 6u25


Mening

Dit artikel geeft mij een dubbel gevoel. Langs de ene kant vind ik dit initiatief heel goed, omdat sommige mensen financiële hulp nodig hebben. In elke gemeente zijn er armere mensen. Het is heel goed van de gemeente om te beslissen dat deze mensen extra geholpen worden. Naast financiële hulp zou ik persoonlijk ook opteren voor een cursus geldbeheer. Armere mensen hebben het meestal moeilijk om hun geld te beheren. De kans dat deze mensen het extra geld onnuttig spenderen is groot. Dit moet voorkomen worden. Als we deze mensen geen advies geven zullen ze binnen de kortste keren terug arm zijn. Het ideale zou dus zijn dat we deze mensen twee dingen aanbieden. Financiële steun + een cursus geldbeheer.

Langs de andere kant vind ik dit alles erg voor de rijkere mensen. Deze mensen hebben misschien heel hard gewerkt om dat geld bij elkaar te krijgen. Er zijn mensen die hier dag en nacht voor moesten werken. Natuurlijk geldt dit niet voor alle rijkere mensen, maar ze bestaan wel. Ik vind het dan erg voor deze mensen dat ze minder premies krijgen omdat deze verschoven worden naar de armere mensen. Natuurlijk denkt iedereen hier anders over. Dit heeft alles te maken met de persoonlijke visie van elke persoon.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.