actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2013, 09:46
s*rah.christianssen s*rah.christianssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: oostmalle
Posts: 29
Unhappy ‘24 euro voor positieve beoordeling van uw restaurant’

De FOD Economie is een onderzoek gestart naar een nieuwe vorm van digitale afpersing. Restauranthouders in heel Vlaanderen krijgen een mail waarin wordt voorgesteld om te betalen voor positieve beoordelingen op het internet. Dat schrijven Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen en Het Nieuwsblad.

Tientallen en mogelijk honderden restaurantuitbaters kregen een mail waarin wordt voorgesteld om positieve getuigenissen op het internet te plaatsen tegen 24 euro per stuk. De mail was opgesteld door iemand die zich voorstelt als Saartje Van den Broeck. Ze kan niet alleen positieve beoordelingen schrijven, maar ook slechte op Google verwijderen.

‘Ik voeg positieve getuigenissen over je zaak toe, zodat we de slechte verdringen’, citeert Het Nieuwsblad de mail. ‘Klanten zullen weer vertrouwen krijgen in je zaak. Bezorg mij een positieve getuigenis, of ik schrijf ze zelf. In sommige gevallen kan ik ook negatieve getuigenissen verwijderen van Google (geen garantie). Ik vraag 24 euro exclusief btw per positieve getuigenis. Je betaalt op het einde van de maand.’

Horeca Vlaanderen roept op niet in te gaan op het voorstel. ‘Een nieuw bewijs dat al die reviewsites niet betrouwbaar zijn’, zeggen ze daar. Volgens ondernemersorganisatie Unizo, dat al verschillende klachten kreeg, maakt wie er op ingaat zich schuldig aan misleidende reclame. De aanbieder van de mail overtreedt de wet op de eerlijke handelspraktijken.

Bron: De standaard 22/11/13 http://www.standaard.be/cnt/dmf20131122_00850917
Commentaar: Ik vind dat de persoon die deze mail verstuurt moet worden aangepakt. Ik vind dat de dag van vandaag misleidende reclame al teveel gebruikt wordt. Denk maar aan de vele reclamespotjes die kinderen doen aanzetten tot 50 verschillende speelgoedsoorten te vragen voor Sinterklaas. Meestal worden in deze spotjes het gebruik en het speelgoed zelf de lucht in geprezen maar lijkt het echt spelen met het speelgoed toch niet zo leuk. Zo denk ik bv. aan een barbie met vleugels die echt kan vliegen in het reclamespotje maar dit natuurlijk niet echt kon. Maar in dit geval vind ik het erger omdat je hier de mening van mensen wil schrappen. De 'echte' maar minder positieve commentaren verdwijnen voor valse en betere commentaren. Ik vind dat de horeca hier zeker niet op mag ingaan. De smaken van mensen verschillen nu eenmaal. Maar door een paar mindere commentaren gaat nog niet meteen een zaak failliet. Als er dan toch veel slechte commentaren komen kan de zaak deze beter opnemen als raad en veranderingen maken om de zaak te verbeteren i.p.v. de commentaren te laten vervangen en zo klanten te misleiden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.