actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd April 2007, 22:20
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Thumbs up Verloren voorwerpen NMBS naar minderbedeelden

Tof voorstel dat het financiële koppelt aan het menselijke! Ik zou wel willen pleiten voor een goede gang van zaken als mensen die iets verloren hebben zich melden. Ik weet niet hoe het nu gaat, maar als die mensen elk station moeten afbellen om te horen of hun voorwerp daar ligt, zou het ook maar een dom systeem zijn.
--------------------------------------------------------------
Verloren voorwerpen NMBS voor minderbedeelden
Staatssecretaris van Administratieve Vereenvoudiging Vincent Van Quickenborne (Open Vld) heeft een voorstel uitgewerkt om het bewaren van verloren voorwerpen op treinen te vereenvoudigen.

De verloren voorwerpen - in 2006 meer dan 43.000 - zullen lokaal een maand bewaard worden en nadien niet meer verkocht worden, maar rechtstreeks ter beschikking worden gesteld van de minstbedeelden. Dat heeft VTM dinsdagavond in Het Nieuws bericht en is door zijn kabinet bevestigd.

De verloren voorwerpen, van paraplu's tot kinderwagens, zullen één maand bewaard worden in het station waar het voorwerp werd binnengebracht. Daarna worden deze objecten geschonken aan kansarmen via OCMW's, kringloopwinkels, spullenhulp en andere instellingen. Van Quickenborne is dit voorstel overeengekomen met de NMBS.

Momenteel worden verloren voorwerpen die niet door de eigenaar worden opgehaald, conform wetten uit 1800, overgebracht naar de Centrale Bewaarplaats voor Gevonden Voorwerpen in Brussel. Daar worden ze zes maanden bewaard en nadien overgemaakt aan de Dienst van de Domeinen die de voorwerpen openbaar verkoopt.

Een enorme rompslomp en in 2006 nauwelijks goed voor een opbrengst van 40.000 euro terwijl de Centrale Bewaarplaats jaarlijks 500.000 euro kost, aldus Van Quickenborne.

Bron: www.gva.be ; dinsdag 3 april 2007.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th April 2007, 19:55
AnsWi AnsWi is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Geel
Posts: 52
Helemaal gewonnen voor dit systeem. Niet alleen zullen mensen die het minder breed hebben, worden geholpen; ook zullen diensten waar verloren voorwerpen worden opgeslagen, ontlast worden van vele spullen. En paraplu die ze na een maand niet ophalen; zal er na zes maand ook nog wel liggen veronderstel ik.
En ach… zo doen we toch een klein beetje (weliswaar zeer verdoken en ongeweten) aan liefdadigheid.

Met dat in het achterhoofd koop je toch sneller een nieuwe speelgoedauto voor je kleintje, in plaats van je suf te bellen op zoek naar dat andere speeltje dat hij verloor op de trein?

Nu maar hopen dat het werkelijk zal helpen natuurlijk ...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th April 2007, 20:17
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Dit vind ik ook wel een erg mooi iniatief!
Overigens, Bart. Als je iets kwijt bent op het openbaar vervoer dan kan je daar naar bellen (naar De Lijn alleszins) en dan stellen ze netjes een formulier voor je op wat wordt doorgegeven aan alle buscentrales (via een website ofzo vermoed ik) welke de bij hun gevonden voorwerpen dan ingeven. Waarna de hoofdcentrale jou opbelt. Ik ben ooit ook wel eens iets kwijt geraakt op de bus (ahum...) en er is me telkens een erg goede service geboden. Dit uiteraard geheel terzijde
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th April 2007, 22:39
Hanne Van Ginneken Hanne Van Ginneken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Brecht
Posts: 76
Ik vind het ook een super idee om die zaken niet langer dan één maand te bewaren. Als je iets waardevols kwijt bent, zal je toch proberen dit zo snel mogelijk terug te vinden. Het is dan echter wel belangrijk dat de diensteverling op de dienst van verloren voorwerpen wel op punt moet staan. Je mag op die dienst niet van het kastje naar de muur worden gestuurd. Mensen moeten dan zeker binnen de 2 weken geholpen kunnen worden.
Maar het idee dat de spullen meteen naar minderbedeelden gaan, vind ik ook zeer goed. Dit zijn vaak mensen die hier echt wel iets aan hebben.
Ook heb ik onlangs in het nieuws gezien dat de kringloopwinkels heel goed draaien. Mensen krijgen minder schroom om naar deze winkels te gaan. Want ook mensen die het finacieel goed hebben gaan naar die winkels op zoek naar spullen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 20th April 2007, 13:50
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Thumbs up Tof idee!

Ik had er nog niet van gehoord, maar nu ik het hier zo lees op deze site vind ik het echt een goed idee! Ik vind de termijn van één maand om je verloren goed op te halen meer dan redelijk en als het dan niet is opgehaald vind ik het heel goed dat men het verloren goed doorgeeft aan mensen die er iets mee kunnen doen.

Eindelijk nog eens positief nieuws uit de politiek!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.