actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd December 2008, 11:03
Britt Janssens Britt Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 67
Winnaar Euro Millions deelt 7,5 miljoen met dorpsgenoten

Winnaar Euro Millions deelt 7,5 miljoen met dorpsgenoten

De tweede winnaar van de jackpot van Euro Millions is een alleenstaande vijftiger uit Riemst met twee kinderen. De man schenkt de helft van zijn winst van maar liefst 7,5 miljoen euro aan Riemstenaren die in geldnood zitten.


De Riemstenaar meldde zich zaterdag, meer dan een week na de trekking, in dagbladhandel ‘t Gazetje in Vroenhoven. “Toen de man in mijn winkel zag dat hij 7,5 miljoen euro gewonnen had, wist hij met zijn vreugde geen blijf”, zegt dagbladhandelaar Guido Coenegrachts. “Tot ‘s avonds laat is hij bij mij gebleven en ook de hele zondag hebben we samen doorgebracht. Maandagmorgen zijn we samen naar Brussel gereden om het bedrag in ontvangst te nemen.”

Tijdens het weekend besliste de winnaar, die anoniem wil blijven, om de helft van zijn winst te schenken aan Riemstenaren die in geldnood zitten. “Hij heeft zelf veel miserie gekend in zijn leven. Daarom wil hij nu familie, vrienden én dorpsgenoten in nood helpen. Op kerstavond al wil hij een eerste goede daad stellen.”

Bron: www.gva.be, 23/12/2008


Persoonlijke bespreking

Als er een grote pot te winnen is met de Lotto of Euromillions, beginnen we soms te dromen en te zeggen wat we zouden doen met het geld. Een huisje in het buitenland, een mooie sportwagen, enkele duurdere kledingstukken en reisjes naar alle uithoeken van de wereld. Dit zijn enkele veel voorkomende dromen die dan in vervulling zouden gaan. We zouden dan natuurlijk ook een deel aan het goede doel schenken, zodat ons geweten ook gesust is. Ikzelf zou misschien zelfs een deel van het geld gebruiken om een reis te maken naar een arm land, daar te helpen en enkele projecten op te starten.
Maar de helft van je winst aan je mede-dorpsbewoners, niet iedereen zou dit doen met het gewonnen geld. Sommigen onder ons zullen misschien wel zegge: "als zelf in die omstandigheden geleefd had, zou ik het ook doen", maar als puntje bij paaltje komt, zouden er weinigen zijn die het ook effectief doen.
Daarom heb ik immens veel respect voor deze man. OK, met 3.75 miljoen euro kun je met een grote familie nog tot het einde van je dagen royaal leven, maar zoals ik al gezegd heb: weinigen zouden het ook effectief doen.
Waar ik wel bang voor ben, is dat de Riemstenaren en andere mensen zullen blijven vragen voor geld eens ze weten wie de gulle donor van dit vele geld is. Als ik ooit zoveel geld zou winnen (en hier begin ik terug te dromen), dan zou ik het liefst van al anoniem blijven. Ik zou een deel van het geld, zoals ook al eerder gezegd, aan een goed doel geven, maar ik zou splitsen. Zo krijgen vele goede doelen een deel, en zo valt het weeral niet te hard op dat ik van de ene dag op de andere multimiljonair ben geworden.

Maar jammer genoeg zal het voor mij, en vele anderen onder ons, bij dromen blijven ...
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.