actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2015, 11:33
S*m.martens S*m.martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 101
Negen op de tien bestuurders onder alcohollimiet

Negen op de tien bestuurders onder alcohollimiet tijdens Europese Nacht zonder Ongevallen

In het kader van de Europese Nacht zonder Ongevallen hebben de Responsible Young Drivers (RYD) zaterdagnacht 1.600 bestuurders een alcoholtest laten afleggen in een tiental Vlaamse discotheken. Negen op de tien (90,5 pct) hield zich aan het beloofde engagement, en bleef onder de alcohollimiet.

Voor het eerst werden er aparte statistieken bijgehouden voor bestuurders jonger dan 25. Zij scoorden nog net iets beter: 91 procent van de mannen scoorde daar onder de limiet. Bij de vrouwen was dat 95 procent. Bij de 25-plussers blies 84 procent van de mannen ‘safe’ en 90 procent van de vrouwen.

Vorig jaar blies 80,3 procent van alle deelnemers ‘safe’. ‘Dat is nu duidelijk een pak beter, en dat is positief natuurlijk’, reageert RYD-directeur Ruben Stassen. ‘Voor het eerst hebben we ook aparte cijfers voor jongeren, en zij scoren dus beter dan de oudere bestuurders. Zij lijken zich iets beter bewust te zijn van van de risico’s van rijden onder invloed.’

Ook in Brussel en Wallonië konden discotheekgangers een alcoholtest afleggen. Daar mocht 80 pct van de bestuurders meteen met de eigen wagen vertrekken.

DS, 18/10/2015

Eigen mening: Eindelijk zijn er aparte resultaten waardoor je een duidelijker beeld krijgt. Je kan zien dat meer jongere bestuurders onder de alcohollimiet bleven. Ik heb toevallig zelf deze nacht moeten blazen en ik drink nooit als ik met de auto rijd. Ik zie zelf in de vriendengroep dat degene die moet rijden niet drinkt. Voor ons is dat vanzelfsprekend. Ik denk dat dit voor de oudere generatie niet zo is. Er zullen uiteraard in beide leeftijdsgroepen mensen zitten die zich niet aan de alcohollimiet houden. Ik denk wel dat dit voor de jongere generatie gewoon een vanzelfsprekende feit is.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.