actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2012, 14:05
D*ies.Ameye D*ies.Ameye is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 27
Supersnel mobiel internet van start in België

Belgacom-klanten kunnen voortaan in acht Belgische steden genieten van supersnel mobiel internet, via de zogenaamde 4G-technologie. Ze moeten er wel een investering van minimaal 149 euro voor over hebben, zo is maandag gebleken bij de voorstelling van het commerciële 4G-aanbod van Belgacom en zijn gsm-merk Proximus.

Belgacom lanceerde vandaag als eerste operator de 4G-technologie. Die moet gebruikers toelaten veel sneller te surfen dan tot nu toe mogelijk was, zodat gebruikers "onderweg met hun smartphone, laptop of tablet een gelijkaardige gebruikservaring hebben als via een vaste internetverbinding".

Brussel (nog) niet
Het 4G-netwerk is momenteel beschikbaar in de steden Antwerpen, Bergen, Gent, Hasselt, Leuven, Luik, Namen en Waver, en in het industriepark van Haasrode. Binnen 2 tot 3 jaar moet er nationaal "significante, goede dekking" zijn, luidde het. Brussel is (nog) niet aan de beurt, omdat de stralingsnormen in de hoofdstad veel strenger zijn dan elders. Er wordt gezocht naar een oplossing.

4G-smartphone
Klanten met een contract waarin "een omvangrijk mobiel internetvolume" (minimaal 1 GB) opgenomen is, krijgen automatisch toegang tot het 4G-netwerk. Ze moeten wel minstens 149 euro investeren in een apparaatje waarmee ze effectief kunnen gebruikmaken van de nieuwe technologie. Een 4G-smartphone - momenteel is enkel een Samsung beschikbaar, luidde het - kost netto 599 euro. Met Apple-toestellen (iPad, iPhone) heb je momenteel nog geen toegang tot het 4G-netwerk.

Bron:
De Morgen: http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/I...in-Belgie.dhtml

Eigen mening:
Ik vind dit persoonlijk een zeer goed initiatief van Belgacom. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik denk "had ik nu maar internet", wanneer ik bijvoorbeeld de trein- of busuren moet opzoeken. De prijs is daarentegen niet erg mals, je moet namelijk een apparaatje van 149 euro aanschaffen. Of dit afweegt tegen de voordelen die je er van krijgt is een persoonlijke vraag. Ik denk dat dit een grote stap vooruit is op vlak van mobiel internet. Dit opent inderdaad nieuwe wegen in de samenleving, zowel positieve als negatieve. Zo is er nog altijd het discussiepunt van de straling die kankerverwekkend zou zijn. Het positief punt heb ik net al besproken: mobiel, supersnel internet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th November 2012, 14:22
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 103
Sneller internet is altijd welkom, maar echt nodig is het niet. Ook met het minder snelle 3G netwerk geraak ik op het wereldwijde web. Zeker als je de prijzen tussen het verplichte belgacom abonnement en mijn huidige mobile vikings pakketmet elkaar vergelijkt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th November 2012, 16:38
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Ik vind dit ook wel een goede vernieuwing. Ik kom ook regelmatig in een situatie terecht waar internet toch wel handig zou zijn. Je wil dan snel iets surfen op de gsm, maar dit 'snel' duurt dan meer dan 5 minuten. Dit is ontzettend frustrerend, zeker als je tijd te kort hebt. Daarom is de 4G-technologie een goed initiatief. Je moet er wel heel wat geld voor investeren, maar alle nieuwtjes kosten nu eenmaal veel geld. Binnen een paar jaar zal dit wel goedkoper zijn en zul je zien dat heel veel mensen gebruik maken van de 4G-technologie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.