actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2012, 16:11
J*ns Smolders J*ns Smolders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 29
Eerste dag Boekenbeurs lokt 11.038 bezoekers

ANTWERPEN - Op de Boekenbeurs in Antwerpen zijn woensdag al meteen 11.038 bezoekers langsgeweest, aldus organisator Boek.be. Vergelijken met vorige edities is volgens Boek.be moeilijk aangezien de openingsdag steeds op een andere dag van de week valt, maar het aantal ligt alvast iets hoger dan vooraf ingeschat.

De Boekenbeurs vindt elk jaar plaats van 31 oktober tot en met 11 november. Ditmaal valt het grootste gedeelte daarvan uitzonderlijk buiten de herfstvakantie. Op het vlak van het totale bezoekersaantal wordt dan ook een stuk lager gemikt dan bij de voorbije edities, namelijk 155.000 bezoekers terwijl het er vorig jaar nog 168.000 waren.

Om op die omstandigheden in te spelen, zijn ook de prijzen van de Boekenbeurs aangepast. Wie voor 5 november gaat, betaalt - tegen een normaal tarief - 9 euro, volgende week zakt dat tot 7. Tijdens het slotweekend wordt er opnieuw 9 euro gevraagd. Online zijn tickets overigens telkens een euro goedkoper.

“We zetten dit jaar inderdaad volop in op de tweede week, bijvoorbeeld met de themadag De Naakte Journalist”, zegt Patricia De Laet van Boek.be. “Bovendien willen we het publiek wat spreiden, zodat er geen té grote drukte ontstaat tijdens de vakantie- en feestdagen.”

Groepen vanaf 15 personen, studenten, andersvaliden en gezinnen met kinderen van 12 tot en met 17 jaar mogen overigens wel de hele Boekenbeurs lang aan dezelfde, lagere prijs naar binnen. Kinderen jonger dan 12 hebben gratis toegang.

Bron: De Standaard 1 november 2012
http://www.standaard.be/artikel/det...121031_00354131

Eigen mening: Ik vind in de ''technologische'' wereld van vandaag dat boeken lezen erg onderdrukt wordt.
Tegenwoordig lezen kinderen geen boeken meer, ze spelen games en luisteren muziek op hun iPod.
En als ze dan eens een boek moeten lezen voor Nederlands, zoeken ze gewoon de korte samenvatting op op het internet.
Door de boekenbeurs hoop ik dat het boeken lezen terug in komt, want ik lees persoonlijk wel graag en hoop dat andere jongeren dit virus van mij kunnen overnemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.