actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2014, 22:13
D*mas.VanderEycken D*mas.VanderEycken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: vosselaar
Posts: 36
Niemand heeft oog voor deze zwangere vrouw in nood tot Jan Verheyen opduikt...

Zou jij op straat iemand helpen die dringend nood heeft aan medische zorgen? De hulporganisatie 'Dokters van de Wereld' stelde in Antwerpen enkele verborgen camera's op die een onthutsend tafereel registreerden.

Antwerpen-Centraal zes uur 's morgens. Een hoogzwangere hulpbehoevende vrouw zit met haar zoontje op de grond voor het station. Niemand kijkt naar haar om. Tot er een filmploeg van regisseur Jan Verheyen opdaagt.

Plots staan de mensen te drommen om een glimp van het gebeuren op te vangen. Maar dan zijn de opnames gedaan en samen met het licht dooft ook weer de belangstelling voor de vrouw in nood. Waarom raakt de realiteit ons pas als ze wordt voorgesteld als fictie?

bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...n-opduikt.dhtml

mening: Ik vind dat we meer moeten doen voor 'daklozen' mensen. Heel veel mensen kijken er gewoon niet naar om. Het kan wel zijn dat ze zichzelf in de problemen hebben gebracht, maar dan nog vind ik dat wij als medemens een beetje moeten helpen. Meestal dat ik een dakloze zie geef ik hem/haar een beetje. Het raakt mij hoe dat de mensen in dit artikel niet naar deze vrouw omkijken en dan plots dat er een camera ploeg staat alle aandacht ineens gericht is op de vrouw. Zoals de ene vrouw zegt: "Ze heeft toch twee handen ze kan toch werk zoeken." Maar het is volgens mij niet zo makkelijk als dakloze .
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.