actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2014, 15:58
Anton.G*ossens Anton.G*ossens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: LIER
Posts: 26
Turtelboom (Open Vld) roept Vlaming op: "Ik wil méér energiepremies uitreiken"

Turtelboom (Open Vld) roept Vlaming op: "Ik wil méér energiepremies uitreiken"


In gesprek met De Zondag geeft Vlaams minister van Energie Annemie Turtelboom (Open Vld) aan dat het hele stelsel inzake energiepremies wordt hervormd. "Mààr, laat dat duidelijk zijn, dit is geen besparingsoefening. Ik wil meer premies uitreiken. Ik zou zelfs blij zijn mocht het totale budget met tien of twintig procent moeten stijgen. Dat zou betekenen dat er meer energie-efficiënte maatregelen genomen worden."

"Het hele stelsel wordt hervormd. De premies die goed werken, behouden we. De premies die weinig aangevraagd worden, hervormen we. Welke dat zijn, kan ik nu niet zeggen. We zijn volop bezig aan de uitwerking", aldus het Open Vld-kopstuk in de Vlaamse regering.

Turtelboom vervolgt: "Ik sluit ook niet uit dat bepaalde premies verhoogd worden. We gaan bijvoorbeeld mensen aanzetten tot totaalrenovatie. Wie zowel isoleert als dubbelglas installeert, zal meer krijgen."
Toverstokje

Volgens de Antwerpse politica zijn er in het verleden te veel subsidies gegeven aan bepaalde technologieën, lees: zonnepanelen, en is er te weinig aandacht geschonken aan energie-efficiëntie. "Aan die oversubsidiëring zijn er zware schulden verbonden. Die moeten we eerst wegwerken. Dat zal niet pijnloos gaan. Maar ik wil mijn kop niet in het zand steken. Tenzij mijn voorgangster (Freya Van den Bossche, red) een toverstokje zou hebben. Dan mag ze even terugkomen", aldus Turtelboom.

Verder in het interview geeft de liberale minister nog aan dat de elf BV's van Klimaatzaak geen punt hebben en dat ze voorlopig de regeling van bedrijfswagens - een grote boosdoener van C02-uitstoot - ongemoeid laat.

Bron: DM
Datum: 07/12/2014
Mening:

Ik vind het een goed signaal van de minister dat ze te kennen geeft dat we in tijden van besparingen het milieu niet uit het oog verliezen. Ze heeft groot gelijk dat er hervormingen moeten komen. Het geld dat gebruikt wordt voor subsidies moet effectief een meerwaarde zijn voor maatschappij/milieu. We moeten het met minder geld beter doen. De acties van de BV's vond ik ongepast. Je kan niet zomaar met de vinger wijzen, we moeten positief blijven en trachten met z'n allen ons steentje bij te dragen aan een mooi en leefbare toekomst.
__________________
“Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.”

― Winston S. Churchill
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.