actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2014, 21:51
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Meer dan 72.000 mensen naar Open Wervendag

De achtste editie van de "Open Wervendag" heeft zondag meer dan 72.000 bezoekers gelokt, verspreid over 140 werven in Vlaanderen en Brussel. Vooral de interesse in nieuwe bouwtechnieken zoals betonbouw of energiezuinige technieken zoals spouwmuurisolatie was groot, zegt Véronique Vanderbruggen van de Confederatie Bouw.

De confederatie Bouw organiseerde al voor de achtste keer de "Open Wervendag" waarop 140 bouwwerven worden opengesteld voor het grote publiek.

De grote interesse en beleving van de bezoekers was voor vele bouwbedrijven een aangename verrassing. "Ondanks de regen stonden mensen soms meer dan een uur aan te schuiven om toch maar een kijkje te kunnen nemen. Dat was een aangename verrassing voor de bouwbedrijven, die hoe dan ook zeer tevreden waren met deze editie", aldus Vanderbruggen.

Vorig jaar lokte de "Open Wervendag" nog 78.000 bezoekers. "Door het regenweer en moederdag hadden we minder bezoekers ingecalculeerd."

Dat een eengezinswoning met spouwmuurisolatie 300 bezoekers trekt, en een betonbouwwoning 700 kijklustigen, bewijst volgens Vanderbruggen dat mensen meer en meer interesse tonen in energiezuinige en nieuwe bouwtechnieken. De werven in Brussel vielen wel wat tegen qua bezoekersaantallen, besluit Vanderbruggen.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1582597/meer-dan-72-000-mensen-naar-open-wervendag.aspx

Mening: Ik vind het vrij positief dat zo'n Open Wervendag, zoveel bezoekers lokt. Op deze manier kan het 'gewone' volk in de voetsporen van iemand anders treden. Ze leren nieuwe technieken kennen en ze leren bij. Ik vind dat mensen meer moeten openstaan voor andere hun job of technieken. Elk jaar ga ik Open Bedrijvendag bezoeken. Zo ben ik de beschutte werkplaats gaan bekijken. Zeker en vast interessant om u in iemand anders te verplaatsen en te kijken wat deze personen dagelijks doen. Zo is dit ook voor Open Wervendag. Zelf volg ik techniek en zou het enorm interessant voor me zijn om hieruit te leren. Normaal dat er dit jaar minder bezoekers waren (door het weer en moederdag). Toch vind ik het fascinerend om te zien hoeveel mensen er nog geïnteresseerd zijn in meer dan hun eigen wereld. Iedereen zou zo'n open houding moeten hebben.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th May 2014, 23:44
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Pulle
Posts: 105
Uit ervaring weet ik dat dit een erg interessant evenement is, zowel voor professionals als voor mensen die niet in het vak zitten.
Aangezien architecten, ingenieurs en aannemers dagdagelijks diverse problemen tegenkomen op hun werf, stellen zij zich ook op een dag als deze open om van hun collega's andere technieken en bouwmethoden aan te leren.
De doorsnee bezoeker echter komt meestal omwille van twee redenen een kijkje nemen.
Ten eerste uit nieuwsgierigheid en eigen economische overwegingen. Dat voornamelijk de energiezuinige gebouwen erg in trek waren, is geen verrassing.
Mensen willen op de hoogte blijven van de allerlaatste spitstechnologie op vlak van isolatie of energiebesparing om eventueel ook thuis toe te passen. Zulke ingrepen zouden hen in de toekomst veel kosten kunnen besparen.
Een tweede type geïnteresseerden neemt deel aan Open Wervendag om op die manier op plaatsen en in gebouwen te komen, waar je anders nooit meer komt. Denk bijvoorbeeld aan de St-Baafskathedraal in Gent, die vandaag tot op het dak toe publiek toegankelijk was.
Het mooie uitzicht over de stad en de bijhorende erfgoedwaarde van het gebouw, willen weinige mensen missen. Volgend jaar opnieuw!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.