actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th April 2013, 22:49
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
Obama belooft gerechtigheid voor aanslag Boston

Drie dagen na de aanslag heeft de Amerikaanse president Barack Obama de rouwenden toegesproken tijdens een plechtigheid in de getroffen stad Boston. Hij zei dat de daders vervolgd zullen worden.
Boston herdacht vandaag de slachtoffers van de aanslag. Ook president Barack Obama en zijn echtgenote Michelle kwamen naar Boston om aan de interreligieuze herdenkingsdienst in de kathedraal van het Heilig Kruis deel te nemen.

Obama zei dat hij mee kwam ‘bidden en rouwen'. ‘Ik ben vandaag hier in naam van het Amerikaanse volk. Elk van ons is geraakt door deze aanval op jullie geliefde stad. Ieder van ons staat jullie bij.'

De president kreeg applaus toen hij zei dat de daders vervolgd zullen worden. ‘We zullen jullie vinden', zei hij. ‘We zullen jullie ter verantwoording roepen.'

De kerk in de wijk South End is ongeveer een mijl van de finishlijn van de marathon van Boston gelegen, waar onbekenden maandag twee bommen lieten exploderen waarbij drie mensen omkwamen. Meer dan 170 mensen raakten gewond.

Ook de voormalige gouverneur van Massachusetts, Mitt Romney, die bij de presidentsverkiezing in november door Obama werd geklopt, woonde de dienst bij.

bron; http://www.standaard.be/artikel/det...130418_00545966

Bescheiden mening :

Ik weet niet wat ik hieruit moet opmaken. Grote en minder grote presidenten hebben met dit dilemma gespeeld en altijd dezelfde actie ondernomen : Een hevige oorlog verklaren en uitvoeren. George W Bush jr. na 9/11, Franklin D Roosevelt na Pearl Harbor,...

Hoewel dit incident op veel kleinere schaal is en men nog niet weet wie of wat deze aanslag heeft gedaan, ben ik benieuwd hoe Obama de Amerikaanse bloeddorstige bevolking gaat sudderen of opjutten met dit conflict. In ieder geval betwijfel ik of Obama het congres meekrijgt voor ook maar enige stappen te ondernemen (buiten een hevige oorlog te verklaren). Kijk maar naar de stemming in het congres over de wapenwetten !!

Obama, U blijft mijn held en ik wens u veel succes voor de komende weken. Ik denk dat u het kan gebruiken
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.