actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2017, 11:52
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
Eric Goens na de zaak-De Pauw: "Assisen is afgeschaft maar blijkbaar vervangen door d

Eric Goens, tv-maker van onder andere "Die huis" en "Bargoens", is boos op hoe verschillende kranten en tijdschriften te werk gaan sinds de VRT de samenwerking met Bart De Pauw stopzette. "Het heeft niks meer met journalistiek te maken", zegt hij in de gratis krant Deze Week.

Neen, Eric Goens wil het niet opnemen voor Bart De Pauw, en hij wil zich ook niet uitspreken tégen de tv-maker. "Ik behoor tot de mensensoort die daar geen mening over heeft", zegt hij in Deze Week, de opvolger van De Streekkrant. "Ik kan daar ook geen mening over hebben, want ik ken de feiten niet. Ik hoor alleen wat er waait en ik neem aan dat als er beslissingen gemaakt worden, dat daar wel een reden voor zal zijn. Ik behoor blijkbaar ook tot de steeds zeldzamere mensensoort die vindt dat het niet aan de media is om daarover te oordelen. 'Trial by media' is een heel vreemde trend, waardoor er nu non-believers en believers op de barricaden staan. Ik ben het een noch het ander omdat ik niet voldoende geïnformeerd ben."

Trial by media is een vreemde trend, waardoor er nu non-believers en believers op de barricaden staan

"Steek het op mijn journalistieke achtergrond. Het is gewoonweg gênant om te zien dat mensen hier zo'n uitgesproken mening over hebben. Assisen is afgeschaft dit jaar, maar blijkbaar vervangen door de media. En die storten zich morgen met evenveel overgave op een nieuw schandaal. Ik geloof meer dan ooit dat kranten en magazines vooral geschikt zijn om aardappelen op te schillen."

Bron: VRT Nieuws
Link: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/1...e-zaak-de-pauw/
Datum: 08/12/2017
Mening:

Dat assisen afgeschaft zal worden en dat het vervangen wordt door de media moeten we volgens mij met een korreltje zout nemen. Eric wil hiermee aanhalen dat de media te veel invloed kan uitoefenen op een maatschappelijk thema. De dag dat Bart de Pauw voor het eerst beschuldigd werd van grensoverschrijdend gedrag, heeft hij zelf een video op het net gelanceerd. Heeft Bart De Pauw niet te overhaast gereageerd om zelf die media eerst op te zoeken? Met andere woorden, heeft Bart deze uitspraken bij de maatschappij niet eerder aan zichzelf te danken door zich onschuldig te pleiten op de sociale media? Ik ben wel akkoord met het feit dat media een zeer grote factor kan zijn om politieke spelletjes uit te spelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.