actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2013, 17:50
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 128
Stadsbestuur veroordeelt ‘daad van zinloos geweld’

Burgemeester Bart De Wever en het college van de stad Antwerpen reageren ‘met grote verslagenheid en diepe afschuw op de doodslag’ van de 18-jarige jongeman in Antwerpen, die na een steekpartij om het leven kwam.

Het stadsbestuur spreekt over ‘een daad van onbegrijpelijk en volstrekt zinloos geweld’. Hun gedachten gaan uit naar de familie en de vrienden van het slachtoffer.

Ook Vlaams minister-president Kris Peeters betuigt namens de Vlaamse regering zijn diepste medeleven aan de familie, vrienden en naasten van het slachtoffer van de dodelijke steekpartij in Antwerpen.

‘Ontzet en met afgrijzen heb ik kennis genomen van deze totaal zinloze brutaliteit. Ik wens ook alle leerlingen van de Sint-Ludgardisschool in Antwerpen, waar het slachtoffer studeerde, sterkte toe in deze zeer moeilijke omstandigheden de komende dagen’, aldus nog Kris Peeters.

'Stomdronken'

De dodelijke steekpartij vond rond 23u20 plaats op de Oude Vaartplaats. Een 49-jarige Antwerpenaar was eerder op de avond uit een café gezet. Toen hij terugkeerde, ontstond er een woordenwisseling met een groepje jongeren. Daarop haalde hij een mes boven en stak hij een van de jongeren neer.

De dader werd opgepakt. Volgens het Antwerpse parket was de man stomdronken en kon hij aanvankelijk niet eens worden verhoord. Eens hij nuchter was, ontkende hij zijn betrokkenheid bij de feiten niet.

Medeleerlingen zoeken troost

Het slachtoffer zat sinds zijn kleutertijd op de Sint-Ludgardisschool in Antwerpen. Op de school zijn zondag tientallen leerlingen en leerkrachten samengekomen.

Schooldirecteur Herman Vercammen las volgende mededeling voor: 'We zijn geconfronteerd met een tragisch en onrechtvaardig verlies van een leerling uit ons zesde jaar. Wie wil, kan vandaag bij ons terecht. Ook morgen zullen wij deze zorg verderzetten. Leerlingen zullen op school worden opgevangen, er wordt een rouwruimte ingericht en er hoeven geen lessen gevolgd te worden

Bron: De Standaard

Mening:
Ik ben helemaal akkoord met het feit dat men deze daad volkomen zinloos en onbegrijpelijk geweld. 'Dronken zijn' is geen excuus. Als iedereen die dronken is en ruzie krijgt iemand doodsteekt, dan blijven er niet meer veel mensen over. Bovendien is het feit dat de man een mes bij zich had ook verontrustend. Dat heeft toch niet zomaar iedereen altijd bij zich?
Ik hoop dat hij op een gepaste manier gestraft wordt en snel inziet hoeveel pijn en verdriet hij de mensen doet die de jongen nauw aan het hart lagen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th October 2013, 20:30
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
Dit artikel vind ik toch zeer verontrustend. Zinloos geweld komt dan ook regelmatig voor in onze maatschappij. Alcohol speelt hierbij een grote rol. Dit neemt namelijk alle remmingen weg, toch vind ik zoals G*tte het "dronken zijn" geen excuus. Hopelijk zullen er voor de dader zware sancties volgen.
Hiernaast vind ik dat de school een mooi initiatief neemt. Ze hebben echter begrip voor de leerlingen. Ze gaan namelijk een rouwruimte inrichten, waar de leerlingen terecht kunnen om het tragische voorval te verwerken. Het is immers van groot belang dat ook de school de leerlingen helpt met hun rouwproces. Dit zorgt dan ook weer voor een veilig gevoel naar de andere leerlingen toe.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.