actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th December 2014, 22:56
iman.b*ukayouo iman.b*ukayouo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 25
Voorwaardelijke celstraf voor Michael Phelps

De Amerikaanse zwemgrootheid Michael Phelps is vrijdag door de rechtbank van het district Maryland veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van een jaar en een proeftijd van anderhalf jaar. De succesvolste olympiër in de geschiedenis (18 goud, 2 zilver, 2 brons) wordt gestraft omdat hij eind september onder invloed reed.

Phelps werd op 30 september opgemerkt door een politieagent toen hij met een snelheid van 135 kilometer per uur door de McHenry Tunnel in Baltimore reed. De toegestane maximumsnelheid is er 70 kilometer per uur. Bovendien meldde de politie dat de 29-jarige Amerikaan bij een alcoholtest bijna het dubbele van de toegestane limiet liet optekenen (1,4 in plaats van 0,8 mg/l).

Een week na zijn arrestatie legde de Amerikaanse zwembond Phelps een schorsing van zes maanden op. De organisatie besliste ook dat hij geen deel zal uitmaken van het Amerikaanse team voor de wereldkampioenschappen, die van 2 tot 9 augustus 2015 in het Russische Kazan plaatsvinden.

Het was de tweede keer dat de zwemmer opgepakt werd voor dronken rijden. Tien jaar geleden liep de toen 19-jarige Phelps ook al eens tegen de lamp. ‘The Baltimore Bullet’ besliste na het voorval van eind september om een cursus verantwoord alcoholgebruik te volgen, waardoor de rechter een voorwaardelijke gevangenisstraf voldoende vond.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141219_01439378

Eigen mening: Naar mijn mening is het meer dan terecht dat de heer Phelps eens ter verantwoording wordt geroepen om zijn gedrag. Hij heeft een voorbeeldfunctie en dan gelden er strengere regels. Sommige zullen dat oneerlijk vinden, maar een sporter en alcoholmisbruik in combinatie met rijden onder invloed als je een openbaar figuur bent vind ik niet kunnen. Welke boodschap geef je dan aan de jeugd die je bewonderd? Bovendien vind ik dat rijden onder invloed altijd zwaar bestraft mag worden gezien de gevolgen die het kan hebben. Er is gewoon geen excuus voor dit gedrag, beroemd of niet!!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st December 2014, 11:05
Jolien.v*nRoy Jolien.v*nRoy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oostmalle
Posts: 27
Ik vind het ook zeer goed dat hij gestraft wordt. Niet alleen om wat hij gedaan heeft, maar zoals hieronder al gezegd is geweest: hij heeft een voorbeeldfunctie. Als ze hem ongestraft zouden laten rondlopen, zou dat ten eerste niet 'eerlijk' zijn (want hij is beroemd en wordt niet gestraft en ik ben niet beroemd en ik wordt dus wel gestraft) en ten tweede zou dat ook geen goed beeld geven aan de wereld (hij mag dat, dus ik ook?).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.