actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2014, 07:36
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
Ebola-epidemie nog lang niet onder controle

Ebola-epidemie nog lang niet onder controle

Een jaar nadat het eerste slachtoffer van deze epidemie viel in Guinee, zijn al meer dan 6.000 mensen gestorven aan ebola. Volgens onderzoek van de UAntwerpen en UHasselt is de piek zelfs nog niet in zicht.

Voor elke regio in de getroffen West-Afrikaanse landen analyseerden de onderzoekers hoeveel mensen er besmet geraken door één ebolapatiënt. Door de cijfers naast het aantal huidige patiënten te leggen, schatten ze hoeveel personen in de getroffen landen er de komende tijd ziek zullen worden.

Vooral Sierra Leone baart Niel Hens, professor biostatistiek en vaccinologie in Antwerpen en Hasselt, zorgen. De laatste weken zijn er niet minder dan 2.400 nieuwe gevallen gemeld. 'Het aantal patiënten neemt zelfs exponentieel toe’, aldus Hens.

In Liberia (vandaag 7.200 ebolapatiënten) en Guinee (vandaag 2.100 ebolapatiënten) zal het aantal gevallen naar schatting tegen eind januari en begin februari verdubbeld zijn. Er is in de getroffen landen dringend nood aan een ebolavaccin, zegt Hens.

Bron: De Standaard
Datum: 11/12/14

Eigen mening: Zou iemand dit artikel nog lezen eigenlijk? Ik denk niet dat je voor of tegen dit artikel kan zijn. Het blijft een ongelooflijk schrijnende situatie daar in Afrika. Maar het is natuurlijk al een tijdje aan de gang en dan treedt er gewaarwording op bij de mensen. Ook bij mij merk ik... Maar ik hoorde gisteren op de radio dat mensen toch liever een goed doel sponsorden in België dan zoiets dat zo ver van hun bed plaatsvindt. En ook dat begrijp ik dan weer wel... Maar ondertussen gaat het hier al om ettelijke duizenden doden en op een bepaald moment gaan die landen die mensen niet meer binnen hun grenzen kunnen houden en gaan we ook bij ons geconfronteerd worden met de verschrikkelijke gevolgen van ebola. En dan zullen er wel mensen zijn die de strijd tegen ebola willen steunen omdat het dan in ons land zo ver is...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.