actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2017, 18:47
Jesse.L*ureyssens Jesse.L*ureyssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Zoersel
Posts: 20
‘Grootste moskee van Antwerpen’ komt er niet

Het Antwerpse stadsbestuur wil van het voormalige postkantoor in Antwerpen-Noord een kinderopvanglocatie maken. Daardoor is het plan om de plek te gebruiken voor een grote moskee kansloos.


Dat bevestigt het kabinet van schepen Nabilla Ait Daoud (N-VA). De stad zou gebruik kunnen maken van haar voorkooprecht, dat geldt als ze het gebouw voor sociale doeleinden wil gebruiken.

Vlaams Belang luidde onlangs de alarmbel omdat de partij had vernomen dat het postgebouw in de Wilgenstraat op het punt stond om verkocht te worden aan een organisatie die er ‘de grootste moskee van het land’ in zou willen onderbrengen. De vereniging achter de bestaande moskee Omar zou er 1,4 miljoen euro voor betalen.

Maar schepen voor Kinderopvang Nabilla Ait Daoud stelt echter dat de stad al maanden plannen heeft met hetzelfde complex. ‘Eind april hebben we een plaatsbezoek gedaan om te zien wat er mogelijk is’, laat ze weten via haar woordvoerster. ‘We willen ons voorkooprecht gebruiken, maar daarvoor moeten de juiste procedures gevolgd worden.’

Het gebouw zou een oplossing moeten bieden voor een bestaande kinderopvanglocatie die aan renovatie toe is maar die nu niet tijdelijk dicht kan omdat de 128 plaatsen nodig zijn in de buurt.

Hoewel er dus allicht geen moskee komt in het gebouw, is Vlaams Belang niet gerustgesteld. De partij stelt dat er nog steeds een benefietactie van moskee Omar gepland staat voor dit weekend en dat het ingezamelde geld zal gebruikt worden voor een moskee op een andere, nog te bepalen locatie. Op die benefietactie komen volgens Vlaams Belang ook twee salafistische predikers praten.

Bron: De Standaard - 08/12/2017 - http://www.standaard.be/cnt/dmf20171208_03232288

Eigen mening: Ik ben blij dat 'de grootste moskee van Antwerpen' er niet komt en ik heb hier een aantal redenen voor. Ten eerste kan deze grond voor een ander gebouw worden gebruikt. Een kinderopvang zoals ze hier in de tekst zetten zou veel beter zijn. Ten tweede kost zo'n moskee erg veel geld, dit geld zouden ze voor nuttigere dingen kunnen gebruiken. de laatste en belangrijkste is dat ik vind dat de Islam niet thuis hoort in België. De Islam is een religie dat ingaat tegen alle westerse waarden. Een aantal voorbeelden zijn het haten van de Holebi gemeenschap en het behandelen van vrouwen als tweederangsburgers. Ik wil hiermee de andere godsdiensten niet verdedigen maar de Islam vind ik op dit moment erger.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.