actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 21:02
jorn.deceuster jorn.deceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 26
Knaap kan fatale hartaanval krijgen als hij lacht

De zevenjarige Bradley Burhouse lijdt aan een zeldzame hartaandoening. Als hij lacht op zich opwindt, loopt hij het risico te bezwijken aan een hartaanval. Oorzaak is het abnormaal hoge hartslagritme van de Britse jongen. Dat meldt de Daily Mail.

Eerder dit jaar stortte de jongen in elkaar. Dokters stelden vast dat Bradley aan ventriculaire tachycardie lijdt. In rusttoestand slaat zijn motor van 120 tot 200 slagen per minuut. Dat is minstens tweemaal sneller dan normaal. De aandoening wordt veroorzaakt door verkeerde elektrische impulsen in de lagere hartkamers. Deze storingen domineren het normale hartslagritme, waardoor de hartkamers sneller dan normaal gaan samentrekken. Gevolg is, dat het hart het bloed sneller wegpmompt en de hartkamers geen tijd genoeg krijgen om bloed op te nemen. Dit kan tot pijn in de borst, duizeligheid en flauwvallen leiden.

Grondig onderzoek
De aandoening kan worden verholpen met medicatie of een operatie, maar is ook al dodelijk gebleken bij sommige kinderen. Als de toestand van Bradley verslechtert, is het risico niet uitgesloten dat zijn hersenen en spieren geen bloedtoevoer meer krijgen. De komende weken wordt de jongen uit Huddersfield grondig onderzocht en zullen de artsen bepalen hoe zij de knaap het best kunnen helpen.

Rustig blijven
De jongen kreeg alvast de raad om zo veel mogelijk rustig binnen te blijven. Bradley moet nu vooral leren zich kalm te houden. Hij mag zelfs niet meer met zijn twee broers en z'n zus buiten spelen. (eb)

Bhttp://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1352760/2011/11/24/Knaap-kan-fatale-hartaanval-krijgen-als-hij-lacht.dhtmlron: hln

Eigen mening:
Dit vind ik erg. Door zijn aandoening mag hij niet eens meer met zijn broers en zus buiten spelen. Voor een kind is dit heel erg als hij andere kinderen buiten ziet spelen en hij rustig binnen moet blijven. Hij snapt waarschijnlijk zelf niet goed voor wat hij dat moet. Ik hoop dat ze deze jongen kunnen helpen door medicatie en dat hij niet te hard moet afzien. Voor de ouders zal dit ook niet makkelijk vallen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2011, 21:14
lennert.jensen lennert.jensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westmalle
Posts: 24
Dit is inderdaad verschrikkelijk erg voor zowel de jongen zelf als voor zijn familie. Ik hoop oprecht dat ze een geslaagde operatie kunnen uitvoeren om dit probleem te verhelpen om zo de levenskwaliteit van dit kind te verbeteren. Al hoop ik ook dat ze hierbij financiële steun krijgen, want de behandeling van dergelijke ongeregistreerde ziekte wordt waarschijnlijk door geen enkele verzekering of mutualiteit terugbetaald.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2011, 22:02
Greet.VanDeun Greet.VanDeun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Arm kind, niet buiten kunnen spelen en zelfs niet eens een keer goed kunnen lachen. Ik hoop voor hem en zijn familie dat er ooit een oplossing kan gevonden worden, een kind zou zo niet moeten opgroeien maar rond kunnen crossen met zijn vriendjes en familie.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th November 2011, 09:40
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Dit is inderdaad niet prettig voor deze knaap.
Als je je moet geruststellen met de raad '' rustig blijven '' voorkom je een hartaanval zou ik het niet prettig vinden, dat is als weten dat je nog maar een paar weken te leven hebt maar dan nog erger dat je misschien niet op tijd afscheid kan nemen van iedereen.
Tegenwoordig in de medische wereld kunnen ze veel en ontdekken ze veel.
Ik hoop voor deze jongen dat er aangepaste behandelingen mogelijk zijn en nieuwe medicatie wordt uitgevonden voor deze ziekte met zekerheid te verhelpen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 25th November 2011, 10:15
Noortje.Feyen Noortje.Feyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Dessel
Posts: 23
Zelf vind ik dit heel erg! Je weet dat je niet lang meer te leven hebt, je kan misschien niet van iedereen meer afscheid nemen en daar komt nog eens bovenop dat je niet meer mag lachen. Hij mag niet meer met zijn famillie spelen of naar een grappig programma kijken. Het enige dat hij nog kan doen in de laatste resten van zijn leven is rustig blijven of anders is er geen 'rest' meer. Natuurlijk zullen de dokters druk bezig zijn met het vinden van een oplossing maar die gaat natuurlijk niet in 1,2,3 gevonden zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.