actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2013, 17:52
Jente B*sters Jente B*sters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Olen
Posts: 24
Horrorwinter op komst

Bron: www.knack.be
Er is een echte horrorwinter op komst. Het zal in december naar verwachting bijna alle dagen sneeuwen en in januari zijn temperaturen mogelijk tot min 25 graden celsius, zo voorspellen weerbureaus in de ons omringende landen.

Zowel Duitse als Nederlandse weersvoorspellers verwachten in de Lage Landen een zeer strenge winter met dagen van bijna Siberische koude. Het Duitse Donnerwetter spreekt van een horrorwinter die begint op de eerste dagen van december en drie maanden lang zal duren.

Winter des doods

Ook het Duitse Wetter.net en het Nederlandse Meteoconsult verwachten een uitzonderlijk strenge winter. Britse weersvoorspellers waarschuwen voor een 'winter des doods'.

Voor Duitsland gaat het om de vierde uitzonderlijk strenge winter op rij. Volgens weersvoorspellers is dat een exceptioneel fenomeen. Ook wij hadden vorig jaar een recordwinter met een nooit geziene aanhoudende periode van sneeuw en een ongekend aantal van extreem koude dagen.

Strooizout

Vorig jaar zaten de verschillende overheden al van bij het begin van de winter door hun voorraden strooizout heen omdat ze verrast werden door de extreme weersfenomenen. Dat leidde ertoe dat op vele wegen niet meer gestrooid werd. Op andere plaatsen werden creatieve oplossingen gezocht, zoals het strooien met zand.

Het Vlaams gewest laat zich deze winter niet opnieuw verrassen en voorziet nu al in een beginvoorraad van 42.000 ton strooizout. Dat is 10.000 ton meer dan vorige winter. (EE)

Mening: Ik vind dat alle mensen in heel de wereld meer moeite moeten doen om het klimaatverandering tegen te gaan. Strenge winters, orkanen, tsunami's, veel te hete zomers zullen we in de toekomst waarschijnlijk meer en meer zien, dit vind ik zeer deprimerend. Als we nu onze ecologische voetafdruk zouden verminderen dan zou het veranderen van het klimaat misschien nog fel kunnen afnemen en zouden onze achterkleinkinderen misschien toch nog in een fatsoenlijke wereld kunnen leven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2013, 20:57
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Retie
Posts: 88
Klimaatverandering is een feit. We moeten ons hier zeker bewust van worden. Feiten als dit zijn hier het bewijs van. Het is belangrijk dat we de jongere generatie hier ook bewust van maken.

Maar ondertussen moeten we ook rekening houden met de veranderingen die plaatsvinden. Ik denk dat het belangrijk is dat scholen deze strenge winter onder ogen zien. Ik hoor vaak in scholen dat het niet voor alle leerlingen mogelijk is om tijdens speeltijden binnen te staan, soms zelfs niet tijdens middagen. Deze regels moeten daarom zeker worden aangepast, als de winter zo ijzig koud zal worden. Ook tijdens de lessen kan het soms nodig zijn om leerlingen eerst een beetje tijd te geven om op te warmen in plaats van hen direct te doen schrijven. Dit zal toch niet lukken met koude vingers.
__________________
There are no foolish questions, and no man becomes a fool until he has stopped asking questions.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th December 2013, 14:51
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
Ik vind dat er inderdaad meer aandacht besteed moet worden aan het klimaat. Jongeren moeten in de school kennis maken met de gevolgen van vervuiling, ze moeten leren hoe je dit kan tegengaan. Zoals Marloe al heeft gezegd moeten ook de scholen rekening houden met de gevolgen. Bij ons in de middelbare school moesten wij tijdens de speeltijden ook buiten blijven, tijdens dergelijke winterdagen is dit onmogelijk. Als de kinderen dan een halfuur buiten moeten blijven zijn zij bevroren.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th March 2014, 13:53
j*smien.cavens j*smien.cavens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 111
Uit dit artikel blijkt dat de wetenschap toch niet alles kan voorspellen. Ik heb persoonlijk nooit gedacht dat er een 'horror winter' op komst zou komen. Veel mensen voorspelden een late winterprik maar ook hier geloofde ik niet in. Gelijk heb ik! Er is gewoonweg geen winter geweest. We zijn deze overgeslagen en gewoon van de herfst naar de winter gegaan. De klimaatverandering is zo zelfs duidelijker op te merken. Een strenge winter had ik nog normaal gevonden, maar géén winter is toch wel bizar. Mij hoor je niet klagen want ik heb er van genoten om geen bevroren tenen te hebben.
Ik vind persoonlijk dat mensen niet zo'n angst moeten hebben voor de klimaat verandering. De aarde heeft al meer strenge omstandigheden overleefd. Men moet de kracht van de aarde niet onderschatten. Natuurlijk is het nodig om maatregelen te nemen i.v.m. de uitlaatgassen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 15th March 2014, 14:20
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door j*smien.cavens
Ik vind persoonlijk dat mensen niet zo'n angst moeten hebben voor de klimaat verandering. De aarde heeft al meer strenge omstandigheden overleefd. Men moet de kracht van de aarde niet onderschatten.

Je moet uiteraard geen schrik hebben dat de aarde vergaat, die kan dat inderdaad allemaal aan, dat is tenslotte een PLANEET.
Waar je wel schrik voor moet hebben is voor de leefomstandigheden op die planeet voor ons als mens. Vooral in gebieden waar nu al extreme klimaten heersen zal het enkel van kwaad naar erger gaan (Afrika, kusten van VS, Australië, Nederlandse kust enz.) tot op het punt dat het er onleefbaar wordt. En wat dan met de mensen die daar leven? Het 'grappige' is dan nog dat de meeste mensen die in die probleemgebieden leven zelf helemaal geen oorzaak zijn van de klimaatsverandering, maar wel degenen die buiten de gevarenzone zitten
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.