actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th February 2008, 12:20
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Massenhoven
Posts: 136
Diesel moet even duur zijn als benzine

75 % van de wagens rijden op Diesel in België. De dieselprijs zou even duur moeten zijn als de benzineprijs (zoals in andere landen het geval is).

Professor van Ypersele:
Een dieselwagen zou minder CO2 uitstoten maar hij stoot partikels uit die ook bijdragen aan de opwarming van de aarde!

Bovendien wordt de moderne technologie op het gebied van het omlaag halen van het brandstofverbruik teniet gedaan door het steeds grotere gewicht van de moderne wagens.

Eigenlijk is dit dus een soort vicieuze cirkel waarin we terecht komen. Autobouwers willen de CO2 in de uitstoot van auto's naar omlaag halen, maar tegelijk maken ze de auto's zwaarder waardoor ze toch weer meer CO˛ uitstoten.
Wat het verschil tussen de kostprijs van diesel en benzine betreft heb ik niet echt een mening, maar wat ik wel denk is dat men misschien wat meer moet gaan investeren in LPG. Dit zou iets milieuvriendelijker zijn en een stuk goedkoper in de portemonee.

Het zal nog een tijdje duren denk ik vooraleer men een goede oplossing heeft gevonden voor het co˛-uitstootprobleem maar dat er maatregelen getroffen moeten worden is alvast doorgedrongen en dat is al een hele goede stap in de richting.

http://www.gva.be/vindzoek/archief/Artikel_detail.asp?id={33927995-CD15-442A-9CA4-CD01665DFD5C}&check=online
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th March 2008, 12:08
Lieve De Wachter Lieve De Wachter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Geel
Posts: 78
Als er geen dieseltaks meer betaald moet worden, waarom zou diesel dan goedkoper moeten zijn dan benzine?
De aankoop van een dieselwagen is wel duurder, maar hij verbruikt over het algemeen ook minder.
Ik denk dat veel mensen die weinig kilometers doen zich onnodig een diesel aanschaffen, omdat de brandstof goedkoper is. Zeker nu de dieseltaks verdwenen is, kan dit een argument zijn.
Als je korte afstanden doet kan je beter een benzinewagen kopen, omdat een diesel pas minder verbruikt als de motor goed opgewarmd is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th March 2008, 16:02
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Berlaar
Posts: 96
Ik vind van niet volgens mij is brandstof zo al duur genoeg. Ik begrijp dan ook waarom zoveel mensen met een diesel rijden. Waar ik wel voorstander van ben is het verplicht inbouwen van een dieselpartikel filter. Wanneer dieselrijders immers profiteren van lagere brandstofprijzen en een afgeschafte dieseltaks lijkt het me wel realiseerbaar dit te verplichten. Ze betalen dan bij de aankoop wel ietsje meer maar ze besparen op termijn door de minder hoge diesel prijzen en het minder verbruik van diesel wagens.

Verder heb ik nog een tweede goede reden waarom diesel beter niet op gelijke voet komt met benzine. Denk eens aan al die vrachtwagens en bedrijfsvoertuigen. Als deze allemaal die meerkost gaan doorrekenen aan de consument. Ideaal lijkt me anders.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th March 2008, 16:17
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Ik vind van niet volgens mij is brandstof zo al duur genoeg.

Misschien dat de mensen terug wat sneller naar hun fiets gaan grijpen als de benzine/diesel duurder wordt i.p.v. altijd direct in hun wagen te springen (al is het maar voor een brood bij de bakker op de hoek).
Voor mij kan brandstof eigenlijk niet duur genoeg zijn.

Wat die roetfilter betreft treed ik je helemaal bij.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.