actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th December 2007, 12:47
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Mexico heeft 250 miljoen bomen geplant

Mexico heeft 250 miljoen bomen geplant om de strijd tegen global warming aan te gaan. Maar blijkbaar is dit initiatief niet voor iedereen iets positiefs, Greenpeace heeft kritiek op het initatief omdat er bomen geplant worden waar er eigenlijk geen nodig zijn.
Toch vind ik zelf het een mooi initiatief, het zou in meerdere landen moeten toegepast worden. Elke boom die geplant word is er zeker geen te veel. Ik kan begrijpen dat Greenpeace er kritiek op heeft, maar toch zou men het inititatief meer moeten bemoedigen dan ontmoedigen.
Ik hoop dat andere landen er een voorbeeld aan nemen en dit zelf toepassen.
Misschien moeten we in Vorselaar zelf een voorbeeld stellen?


http://www.demorgen.be/dm/nl/992/We...n-geplant.dhtml
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th December 2007, 13:16
Hanne.Van.Rooy Hanne.Van.Rooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Lille
Posts: 70
Bomen zijn overal nodig ! Greenpeace zou het initiatief beter toejuichen i.p.v. bekritiseren.
Ik denk dat het probleem van de global warming bij veel mensen begint door te dringen maar net niet genoeg om er in actie tegen te komen. De economie blijft helaas in elk land belangrijker dan de ecologie!

Mijn nicht is pas op huwelijksreis geweest naar Nieuw-Zeeland. Een prachtig land van natuur, misschien wel één van de mooiste van de wereld. Helaas kunnen de inwoners daar niet naar buiten wanneer de zon schijnt, tenzij ze een beschermingsfactor van + 30 op hun lichaam smeren. Mijn nicht zag dan ook zo rood als een kreeft gisteren op het kerstfeesje. De inwoners van Nieuw-Zeeland verklaarde haar dan ook voor gek wanneer ze overdag in de stralende zon wou gaan wandelen.
Boven Nieuw-Zeeland is het gat in de ozonlaag het grootst. De oorzaak hiervan is uiteraard heel de problematiek rond de CO² uitstoot !
Spijtig dat zo'n mooi land als Nieuw-Zeeland hiervoor moet opdraaien ! De grote schuldigen zijn immers de VS en Europa...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th December 2007, 21:17
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 94
Ik vind het zeer positief dat Mexico iets wil doen aan de global warming. Dat is toch wel een land waar ik het niet meteen van had verwacht. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet goed vind, integendeel ik vind het heel goed dat een land als Mexico met zo’n actie heeft uitgepakt. Ik ben er wel van overtuigd dat het aanplanten van bomen iets zou kunnen doen aan de global warming. Ze zouden een dergelijke actie kunnen uitvoeren voor het regenwoud. Maar het is moeilijk om een regenwoud aan te planten. Ik vind het wel vreemd dat Greenpeace negatief reageert omdat de bomen geplant worden op plaatsen waar het niet nodig is, maar net zoals de anderen, die al op dit artikel gereageerd hebben, ben ik van mening dat het geen verloren moeite is. Greenpeace zou toch wel wat positiever mogen reageren op een dergelijke actie. Op deze manier laat Mexico toch iets zien aan de buitenwereld en dat zou Greenpeace juist moeten toejuichen en appreciëren. Natuurlijk zou het beter zijn dat men de bomen aanplant op de plaatsen waar het echt nodig is, maar ik zou gewoon al tevreden zijn als men al bomen aanplant. De 250 miljoen bomen die Mexico aanplant, dat is toch niet niks. Nu maar hopen dat ook andere landen het voorbeeld van Mexico gaan volgen. Ik doel dan echt op de grote economische landen, die maar bomen blijven kappen. Zij zouden juist met zo’n acties moeten komen. Zij zijn ook iets kapitaalkrachtiger en zouden dan naar mijn mening grotere acties kunnen ondernemen. Echt waar, bravo Mexico!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th December 2007, 22:23
Valerie De Cock Valerie De Cock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Emblem
Posts: 56
Een goed initiatief maar ik betwijfel of het weer niet eerder een media-stunt is om Mexico wat in de kijker te zetten.
Bomen aanplanten om iets aan de globalwarming te doen is goed.
Maar om het tempo waarmee men momenteel ontbost in te halen, is dit maar een druppel op een hete plaat.
Het initiatief zou overal moeten opgevolgt worden om wel degelijk succes te boeken.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 31st December 2007, 14:06
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Ekeren
Posts: 98
Ik ben al blij dat er bomen worden gepland... Beter een boom van mindere kwaliteit dan geen boom...

Het is allesinds beter dan wat wij doen, gezonde lucht kopen op een ander...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.