actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th April 2014, 12:51
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Milquet wil GAS-boetes inzetten tijdens WK Voetbal

In een rondzendbrief aan gouverneurs, burgemeesters en korpschefs vraagt minister van Binnelandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) om maatregelen te nemen tijdens het WK voetbal om supporters onder controle te houden.
Aanleiding van de rondzendbrief zijn de rellen in het centrum van Gent tijdens de wedstrijd België-Turkije van drie jaar geleden. Er vielen toen dertig gewonden.

Om een herhaling van dat scenario te voorkomen vraagt Milquet om voorzorgsmaatregelen te nemen. De minister stelt bijvoorbeeld voor om de supporters te scheiden door op verscheidene plaatsen in de stad schermen op te stellen wanneer een confrontatie gevreesd kan worden tussen twee belangrijke bevolkingsgroepen in een stad.

Tijdens uitzendingen op een reuzenscherm stelt ze voor om GAS-boetes uit te delen. Zeker voor het gebruik van vuurwerk raadt Milquet dat aan.

‘Dit is een soort toolbox voor de betrokken partners om ervoor te zorgen dat de evenementen feestelijk en veilig kunnen verlopen’, klinkt het op het kabinet.

bron:http://www.standaard.be/cnt/dmf20140409_050

Mening: Dat mevrouw Milquet voorzorgmaatregelen wil maken om rellen te voorkomen vind ik een goed idee. Door het plaatsen van schermen op verschillende locaties zullen ze minder met elkaar geconfronteerd worden. Maar het idee van GAS-boetes vind ik te belachelijk voor woorden. Het WK is een feest en zeker nu ons eigen land deelneemt na vele jaren afwezigheid. In mijn ogen zorgen de GAS-boetes voor minder verdraagzaamheid. Ik kan het begrijpen dat het als bewoner niet leuk is wanneer het "feest" op jouw voorgevel wordt gevierd. Maar waar stopt het met deze boetes. Het is de taak van de gemeente om achteraf de rommel van het feest te komen opkuisen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th April 2014, 15:21
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
Ik ga akkoord met jou Mathias, ik vind persoonlijk ook dat het WK (nu we er eens bij zijn!) voor iedereen een feest moet worden. Ik denk dat het dan ook overdreven is om te zeggen dat je GAS-boetes gaat uitdelen aan luidruchtige feestgangers. Daarnaast is het ook niet elke dag feest, enkel voor en na de matchen van de rode duivels. Daarbij was het incident ik Gent volgens mij ook een geďsoleerd incident.
In de grote steden vind ik het verspreiden van de supporters door verschillende schermen te zetten wel een goed idee. Als is het maar om het gebeuren meer overzichtelijk te maken voor de lokale politie.
Bij onze noorderburen (die wel bij elk groot toernooi van de afgelopen jaren waren) wordt er steevast ook zeer hard gefeest en aangemoedigd door het gigantische oranje-legioen. Ik denk dat ze daar eens hard lachen als je er zegt dat er boetes komen tijdens het WK voor 'gevaarlijke' supporters. En ik denk dat er in Nederland nog een pak meer bevolkingsgroepen leven dan hier in ons land.
Dus oppassen en maatregelen nemen: ja!
GAS-boetes uitdelen en de pret bederven: nee!
__________________
They got money for war, but they can't feed the poor
-Tupac
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th April 2014, 10:15
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Volgens mijn zijn er al genoeg GAS-boetes. Die dan ook nog eens voor vaak stomme dingen uitgedeeld worden. Het idee om meerdere schermen te plaatsen om supporters te scheiden, vind ik niet slecht. Als het kan is voorkomen nog altijd beter dan genezen. Ik denk trouwens dat er tijdens matchen waarin België speelt, sowieso al meer controle is. En als er dan dingen zijn die niet horen zoals wildplassen, ... zal men hier wel voor beboet worden. Ik denk dat J. Milquet geen rekening houdt met het nadeel van haar plan. Als men dronken supporters een GAS-boete gaat geven voor eender wat, bestaat er een kans dat die supporter in opstand gaat komen/protesteren en dan worden het er ineens meer, want de andere, vrienden, vinden dit ook niet kunnen. En zo ontstaan er ook weer rellen.
Van mij mogen de supporters zeker vieren en feesten en ..., maar ik hoop dat ze verstandig genoeg zijn om geen domme dingen te doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.