actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th March 2014, 09:51
StijnLauryssens StijnLauryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2011
Locatie: Beerse
Posts: 102
Geen perfect vangnet voor Arco-spaarders

Minister van Financiën Koen Geens (CD&V) wil dat een volgende regering in een vangnet voorziet voor de Arco-coöperanten die hun geld dreigen te verliezen door de val van Dexia.

Geens lanceerde het idee gisteren, maar volgens kenners wordt er al geruime tijd aan gewerkt. Opvallend is dat in één van de schema’s de coöperanten niet volledig vergoed zouden worden. De alternatieve oplossing zou ook geen waarborg meer zijn, maar een schadevergoeding. Kwestie van het juridisch sluitend te houden. Er zijn immers signalen dat Europa de waarborgregeling dreigt af te schieten. Ook de beleggersvereniging VFB heeft al ideeën gelanceerd over een selectievere terugbetaling van de coöperanten. Rijken zouden niets krijgen.

Bron: De Standaard
Eigen mening: Hopelijk komt er een goed vangnet voor Arco-spaarders, gelukkig werkt de regering er ook aan. Ik ben zelf ook 'slachtoffer' van Arco en ik hoop er ooit iets van terug te zien, ik blijf dit zeker opvolgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.