actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2013, 09:04
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Weinig smartphones op de werkvloer

Het aantal smartphones in het Belgische bedrijfsleven neemt in vergelijking met de internationale consumentenmarkt maar traag toe. Dat blijkt uit onderzoek van Computer Profile, een informatieleverancier voor de ICT-sector.

Het afgelopen jaar verzamelde Computer Profile informatie over het gebruik van mobiele telefonie bij ongeveer 1.500 Belgische bedrijfsvestigingen. Op deze locaties wordt gebruik gemaakt van in totaal zo'n 92.000 mobiele telefoons, waarvan 28 procent smartphones zijn.

Per locatie zijn bij de geïnterviewde bedrijfsvestigingen met 50 (of meer) medewerkers 60 mobiele telefoons in gebruik. Daarentegen zijn er op deze werkplekken gemiddeld slechts 17 smartphones, wat overeenkomt met 28,4 procent van het totaal.

Vooral in de zorgsector (gemiddeld 7,8) en het onderwijs (gemiddeld 6,4) ligt het gebruik van smartphones (en mobiele telefoons) laag. In vergelijking: in de IT- en telecomsector en bij nutsbedrijven bedraagt het gemiddelde aantal smartphones op de werkvloer 42,9 (op een totaal van 119,6 mobiele telefoons).

Bron:
De Standaard
17/05/2013

Mening:
Een mogelijke verklaring voor de trage stijging van het aantal smartphones in het Belgische bedrijfsleven, is volgens mij het feit dat de generatie die nu tewerkgesteld is hier niet mee opgegroeid is en hier tot op heden het nut niet van inziet.
Ik denk dat mensen uit de zorgsector en het onderwijs niet zo'n behoefte hebben aan het gebruik van een smartphone t.o.v. mensen uit de IT-en telecomsector, omdat deze laatsten dagelijks in contact komen met dergelijk producten. Zij zijn op de hoogte van de laatste nieuwigheden waardoor ze zichzelf hiertoe aangetrokken zullen voelen en bovendien krijgen zij waarschijnlijk ook een flinke korting bij aan koop van een smartphone uit eigen winkel/bedrijf.

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 17th May 2013 om 10:11.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th May 2013, 09:25
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Eerst en vooral wil ik zeggen dat het logisch is dat de IT- en telecomsector en nutsbedrijven het percentage van smartphones hoger ligt dan in het onderwijs of de zorgsector. Mensen die met informatica en dergelijke bezig zijn die hebben daar meer interesse in en die willen ook direct alle nieuwe multimedia snufjes. Veel mensen gebruiken hun smartphone om te werken (bijvoorbeeld mails nakijken). Voor een beroep in het onderwijs of in de zorgsector is dit niet nodig. Bovendien denk ik ook dat het vooral aan de prijs ligt. Als een smartphone zoals bijvoorbeeld de Iphone 200 euro kost ( zoals de gemiddelde gsm) i.p.v. 800 euro dan zou bijna iedereen ( of toch tenminste véél meer) mensen een smartphone kopen denk ik omdat het veel gemakkelijker is. Veel mensen kopen nog geen smartphone om dat dit vooral duur is. Verlaag de prijzen en dan denk ik dat er al veel meer mensen de smartphone zouden kopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.