actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2011, 20:20
Hannah.Oris Hannah.Oris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Geel
Posts: 81
Herman Cain vergeet zijn standpunt over Libië

Niet alleen de Texaanse presidentskandidaat Rick Perry heeft het af en toe moeilijk in de Republikeinse afvalrace naar het Witte Huis. Vandaag kon de huidige topfavoriet Herman Cain zich zijn standpunt over Obama's aanpak van de Libische crisis niet meer herinneren. Vergissen is menselijk, maar is vergeten dat ook?

In een interview met de Amerikaanse krant Milwaukee Journal-Sentinal werd Cain vandaag gevraagd wat zijn mening was over de steun van regering-Obama aan de Libische oppositie tijdens de recente crisis in het land. Jammer genoeg voor de Republikein werd het interview gefilmd.

"Oké, Libië"
Nadat de vraag gesteld was, leunde Cain achterover. Hij leek te zoeken naar een antwoord: "Oké, Libië". Waarop een pijnlijke stilte volgde. "President Obama heeft de oppositie gesteund, correct? President Obama heeft het vertrek van Kadhafi gevraagd? Ik wil gewoon zeker weten dat we over hetzelfde praten voor ik zeg of ik akkoord was of niet."

Vervolgens verklaarde Cain dat hij de aanpak van de president niet goedkeurde. Waarna hij zichzelf meteen corrigeerde: "Neen, ik heb het over een andere zaak. Ik moet even nadenken. Het is chaos in mijn hoofd."

"Vier uur geslapen"
Zijn woordvoerder, J.D. Gordon, verklaarde Cains gedrag achteraf door uit te leggen dat het de laatste vraag was van een drie kwartier durend interview, in het midden van een lange reisdag. "We hadden allemaal maar vier uur geslapen", aldus Gordon. "Hij was moe. Het duurde even voor hij kon antwoorden, maar hij heeft wel het correcte antwoord gegeven."

http://www.demorgen.be/dm/nl/2001/V...ver-Libie.dhtml

__________________________________________________

Als politicus kan je jezelf nooit fouten als deze veroorloven. Je moet constant gefocust zijn en al hetgeen vooraf is gezegd geweest blijven bijhouden. Het is duidelijk dat de man in kwestie geen idee had waarover het ging. Zelfs zijn eigen standpunt over dit onderwerp geven ging even te ver. 'Neen, ik heb het over een andere zaak.' klinkt ongelooflijk zwak als presidentskandidaat. Het excuus dat hij maar vier uur had geslapen die nacht is ook niet echt geldig naar mijn mening. Vergissen is inderdaad menselijk, vergeten is dat in dit geval niet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th November 2011, 20:59
david.proost david.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 25
Herman Cain heeft al wel een goed palmares van foute uitspraken. Zo heeft hij een regel van een gedicht geciteerd, bleek dit later de tekst van Pokémon: The Movie 2000 te zijn. Ik twijfel er niet aan dat als zwarte presidentskandidaat, Herman Cain op de steun kan rekenen van het zwarte gemeenschap in de Verenigde Staten net zoals Barack Obama. Maar ik vind Cain geen geschikte presidentskandidaat. Cain lijkt een marionet van zijn partij te zijn zonder eigen standpunten. Zoals hier over Libië heeft hij precies geen eigen mening, als hij dit wel had was dit in de speech verwerkt en zou hij het zich wel kunnen herinneren.

Om af te sluiten heb ik hier nog een interessante, maar vooral relevante blog gevonden: http://shithermancainsays.tumblr.com/
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th November 2011, 22:40
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 86
Ik zag onlangs een bericht op het internet dat Obama's strategie voor de aankomende presidentsverkiezingen gelekt is, namelijk het afspelen van de republikeinse debatten (waar Rick Perry de mist in ging) en het afspelen van interviews met republikeinse kandidaten ( waar Herman Cain de fout over Libië maakte).

Ik heb de indruk dat de echte presidentskandidaat van de republikeinen al gekozen is: Mitt Romney, en dat de andere kandidaten alleen maar dienen voor een debat te kunnen voeren. Zeker nu dat Herman Cain ook beticht wordt van seksuele intimidatie lijkt hij helemaal geen kans te hebben om ver te komen in voorrondes van de verkiezingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.