actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2014, 13:36
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
Wat kan u verwachten op de derde provinciale stakingsdag?

Wat kan u verwachten op de derde provinciale stakingsdag?

Op de derde provinciale stakingsdag morgen zijn Vlaams-Brabant, Waals-Brabant en Brussel aan de beurt. Vermoedelijk zal vooral de luchthaven van Zaventem gevolgen ondervinden: zo'n 40 procent van de vluchten zijn daar geschrapt.

Op de luchthaven van Zaventem wordt zware hinder verwacht door de staking. Zo'n 40 procent van de vluchten is nu al geannuleerd, een aantal vliegmaatschappijen wijken uit naar andere luchthavens in ons land.

Thomas Cook laat twee vluchten vertrekken vanuit de Noord-Franse stad Rijsel en ook Jetairfly wijkt uit naar alternatieve luchthavens: Oostende, Charleroi, Luik en voor de langeafstandsvluchten naar Amsterdam Schiphol.

De vakbonden op Brussels Airport verwachten in elk geval dat het gros van de werknemers bij de bagagebehandeling gaat staken, wat meteen grote hinder zou betekenen. Volgens Brussels Airlines houden alle reizigers best rekening met vertragingen of afgelaste vluchten.

De Touroperator raadt alle reizigers die uit de luchthaven van Zaventem met vakantie vertrekken, aan om zich tijdig naar de luchthaven te begeven en daarbij marge te voorzien voor mogelijke verkeershinder. De betrokken reizigers worden dossier per dossier ingelicht.

Openbaar vervoer

Ook de NMBS verwacht een zware verstoring van het treinverkeer. Er zullen geen treinen rijden van en naar Brussel, het centrale knooppunt van ons spoornet. De stations Brussel-Noord en Brussel-Zuid zullen waarschijnlijk bezet worden door de Antwerpse dokwerers. De Thalys en Eurostar zullen niet vertrekken. Er zullen wel treinen rijden in de provincies die niet staken, maar ook daar zullen er vertragingen zijn.

In Brussel zullen er weinig of geen bussen, trams en metro rijden, aldus de MIVB. De Lijn verwacht dat er ook weinig of geen bussen rijden in Vlaams-Brabant. Ook bij de Waalse tegenhanger TEC wordt er gestaakt. In volle examentijd zullen de scholieren dus niet kunnen rekenen op de bus en zoeken best een alternatief vervoermiddel.

Drukkere ochtendspits

Net zoals bij de vorige provinciale stakingsdagen zou er een veel drukkere ochtendspits kunnen zijn. De politie raadt aan om veel vroeger te vertrekken en waar mogelijk te carpoolen.

Wie met de auto Brussel binnenrijdt, zal vanaf 5.30 uur op blokkades stuiten op de grote toegangswegen. "Ter hoogte van Delta, Meiser, de Keizer Karellaan en de Industrielaan in Anderlecht zullen blokkades staan", zegt Ilse Van de Keere van de politie.

"Probeer niet langs daar de stad binnen te komen, want dat is waarschijnlijk verloren moeite. We kunnen niet zeker zeggen of er mondjesmaat auto's zullen worden doorgelaten", aldus Van de Keere.

Bron: De redactie
Datum: 7/12/2014

Eigen mening: Ik snap dat mensen willen staken omdat ze kwaad zijn op de regering door de besparingen. Het is logisch dat ze hier zo kwaad om zijn, want weeral de gewone burgers worden gestraft omdat de regering moet besparen. Ik begrijp dus helemaal dat er gestaakt wordt, maar ik snap absoluut niet waarom er zoveel en zo vaak gestaakt wordt. Hier worden ook de gewone burgers mee gestraft. Mensen die willen gaan werken of ergens naartoe willen, kunnen het niet door de staking. Ik snap ook wel dat er een nationale staking is, maar dan moet toch niet elke provincie nog een keer gaan staken... Daarnaast hoop ik dat het een rustige stakingsdag wordt zonder al te veel geweld. Ik hoop ook dat de regering door krijgt dat we echt niet gelukkig zijn met alle besparingen. Hopelijk luisteren ze en wordt er zo naar een oplossing gezocht.

Laatst aangepast door R*ni Van Eemeren : 7th December 2014 om 13:41.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.