actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2009, 14:01
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Beerse/Lille
Posts: 89
2000 deelnemers aan stille mars voor kleine Younes

2.000 deelnemers aan stille mars voor kleine Younes

Tussen 1.500 en 2.000 mensen hebben zaterdagvoormiddag in Ploegsteert deelgenomen aan een stille mars ter nagedachtenis van Younes Jratlou, het vierjarig jongetje dat op 10 november dood werd teruggevonden in de Leie. De begrafenis van Younes vindt eveneens vandaag plaats in Casablanca, in Marokko.

De mars was voor de inwoners van Komen een manier om "de bladzijde om te keren". "De stoet was tussen 200 en 300 meter lang. We schatten dat er tussen 1.500 en 2.000 mensen aanwezig waren. Alles is goed verlopen, rustig en waardig. Zoals voorzien vond de ontbinding plaats aan het gedenkteken, maar er komen nog mensen bloemen neerleggen", zo werd venomen bij de lokale politie.

De organisatoren hadden geen toespraken voorzien. Het vertrek vond plaats aan de school waar Younes in de tweede kleuterklas zat. Nadien trok de stoet langs het voetbalstadion, om te eindigen aan het gedenkteken dat werd opgericht op een honderdtal meters van de woonst van het jongetje. (belga/jv)
21/11/09 13u30

Bron:
Het Laatste Nieuws
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...ne-Younes.dhtml

Eigen mening
Ik ben wel blij dat mensen toch nog zo solidair zijn om met zoveel naar de stille mars te komen.
Ik hou wel in mijn achterhoofd dat deze opkomst veel te maken heeft met al de vermeldingen over Younes in het nieuws.
Persoonlijk vind ik dat dit er teveel is in voorgekomen ook al heb ik zeker respect voor deze mensen en ik kan mij voorstellen hoeveel pijn het doet een zoontje van 4 te verliezen.
Maar dit blijft toch nog steeds een jongentje dat voor 99% van de Belgen onbekend is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.