actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th June 2015, 20:29
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Steeds meer vrouwen vriezen eicellen in

Steeds meer vrouwen vriezen eicellen in

Steeds meer vrouwen laten hun eicellen invriezen omdat ze nog niet meteen een kind willen, maar later misschien wel. Dat blijkt uit cijfers van het UZ Brussel..
Hippe bedrijven in het buitenland, zoals Facebook, promoten het bij hun jonge vrouwelijke werknemers: eicellen invriezen voor later gebruik, zodat ze eerst ‘carrière’ kunnen maken. De vraag neemt ook bij ons toe, maar de motieven zijn doorgaans anders: ‘Ik wilde eerst een goede relatie, dan pas kinderen. Maar dat ideaalbeeld lag niet op mijn pad, en de klok bleef tikken.’
Sinds 2009 aanvaardt het fertiliteitscentrum van het UZ Brussel aanvragen van vrouwen die hun eicellen willen invriezen om niet-medische redenen.
In het eerste jaar werden bij 11 vrouwen eicellen weggenomen om in te vriezen vanwege een uitgestelde kinderwens, maar in 2014 waren het er al 86. Alles samen hebben 385 vrouwen zich bij het UZ Brussel gemeld.
Ook aan het UZ Gent en het Brusselse Erasmusziekenhuis kunnen vrouwen hun eicellen om niet-medische redenen laten invriezen, maar daar gaat het voorlopig nog om kleine aantallen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150627_01751667
Datum: 27/06/2015 om 11u42


Mening

Dat vrouwen steeds later aan kinderen beginnen is algemeen geweten. Vrouwen studeren langer, willen zekerheid voor het welzijn van hun kind, willen eerst carrière maken, zijn onzeker over zichzelf, hebben gezondheidsproblemen … er zijn veel uiteenlopende redenen voor vrouwen om te beslissen voor een latere zwangerschap. Het lijkt mij daarom ook normaal dat steeds meer vrouwen ervoor kiezen om eicellen in te vriezen omdat bij het ouder worden de kwaliteit van de eicellen kan verminderen. Ik vind het daarom ook goed dat het fertiliteitscentrum van het UZ Brussel sinds 2009 eicellen van vrouwen aanvaarden zonder dat er een medische reden voor is.
Persoonlijk zou ik ook pas aan kinderen willen beginnen als ik afgestudeerd ben, werk heb, een huis heb, een auto heb, een vaste relatie heb en het kind de garantie van een goed leven kan geven waarin het niets te kort zal komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.