actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2009, 13:34
Tom.Rutten Tom.Rutten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Paal
Posts: 29
Moord op Hasselts echtpaar bekend door 34-jarige zoon

bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMF06122009_074
datum: 07/12/2009

De 34-jarige zoon van het echtpaar dat vrijdag vermoord werd in zijn huis in Hasselt, heeft bekend dat hij zijn ouders om het leven heeft gebracht en zondag terugkeerde om er brand te stichten. De Hasseltse onderzoeksrechter heeft de man aangehouden en laten opsluiten in de gevangenis.


De jongeman woonde nog bij zijn ouders in. Het motief voor de oudermoord is van financiële aard. De man heeft zijn ouders vermoord door ze met een zwaar voorwerp op het hoofd te slaan.

Zondagavond rond 20.15 uur alarmeerde een buur de brandweer, omdat die via de achterdeur rook uit het huis zag komen. Bovendien waren de rolluiken het volledige weekend dicht gebleven. Bij de interventie vond de brandweer het echtpaar dood terug in de slaapkamer. Slachtoffers waren Francis L. en Jacqueline V., beide vijftigers.

'De onderzoeksrechter, een branddeskundige, een wetsdokter en het gerechtelijk lab stapten ter plaatse af voor de nodige vaststellingen. Bij de brand bleken brandversnellers gebruikt. De lichamen vertoonden letsels die niet compatibel waren met de brand.', zei persmagistraat Erwin Steyls van het parket.

De hele buurt reageerde geschokt op het nieuws. Burgemeester Hilde Claes was meteen ter plaatse: 'Om de buurtbewoners op te vangen. Dit nieuws is verschrikkelijk om te vernemen en zeker dat er kwaad opzet in het spel is', aldus Claes gisteravond laat.

persoonlijke bespreking: Ik vind het heel verontrustend als zelfs ouders al niet meer veilig zijn voor hun eigen kinderen en in hun eigen huis dan nog wel. De moord werd gepleegd omdat de man in kwestie met financiële problemen zat. Als een normaal persoon financiële problemen heeft kan hij daar toch met zijn ouders over praten in plaats van zijn ouders gewoon koudweg dood te kloppen met een zwaar voorwerp.
Ik vind dat die persoon moeten worden opgenomen in een psychologische instelling. Want ik denk dat hij geestesziek moet zijn of zwaar in paniek geweest.
Misschien was er wel meer aan de hand dan gewoon geldproblemen. Hij werd misschien bedreigd. De Belgische overheid moet voor zo'n gevallen een betere opvang voorzien waar je met geldproblemen naar toe kan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th December 2009, 17:51
Gibb.Pemen Gibb.Pemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie:
Posts: 46
Je weet natuurlijk ook niet wat de aard van zijn financiële status was. Wie weet was er voor die man geen enkele oplossing meer mogelijk. Maar dat praat natuurlijk nooit goed wat hij heeft gedaan. Welke normale persoon kan het over zijn hart krijgen om zijn eigen ouders dood te slaan?! Ik sluit me dan ook aan bij de mening van Tom door hem eens grondig te onderzoeken, zo'n mensen zijn tenslotte een gevaar voor de maatschappij.
Iedereen, met eender welk probleem, kan tegenwoordig bij een instantie terecht die hun hulp aanbieden. Misschien had hij daar eens eerst moeten langsgaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.