actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2009, 10:57
Stef.Van.Bauwel Stef.Van.Bauwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Hulshout
Posts: 66
Child Focus lanceert ‘verouderingsfoto's’ in vijf verdwijningszaken

Child Focus lanceert ‘verouderingsfoto's’ in vijf verdwijningszaken
Child Focus lanceert donderdag, samen met de betrokken families, een campagne om vijf personen die al langer dan tien jaar vermist zijn, op te sporen. Child Focus liet daarom ‘verouderingsfoto's’ maken, waarop te zien is hoe de vijf, op het moment van hun verdwijning nog jongeren, er nu zouden uitzien als volwassene.

Child Focus hoopt met de campagne alsnog getuigen en betrokkenen te bereiken die er tot nu voor kozen om te zwijgen.

Er werden foto's gemaakt van Geyrive Cavas, die in 1985 als 6-jarige verdween in Sint-Jans-Molenbeek, Ilse Stockmans uit Aarschot, die als 19-jarige verdween in 1987, Nathalie Geijsbregts, die als 10-jarige verdween in 1991 in Leefdaal, Liam Vanden Branden, die als 2-jarige in 1996 verdween in Mechelen, en Conrad Bosmans, die als 20-jarige in 1988 verdween in Etterbeek.

De vijf foto's werden samengebracht op een affiche. De campagne loopt in principe een maand. Voor de zaak van Geyrive Cavas kregen de inwoners van Sint-Jans-Molenbeek ook een folder in de bus, met gerichte oproep van politie, parket en Child Focus.

Child Focus liet de Engelse forensische tekenares Teri Blythe de foto's maken. Dat gebeurde met bijzondere software op basis van foto's van de kinderen zelf, hun ouders, en van eventuele broers en zussen.

Bron: www.standaard.be, 10 december 2009
Mening: Mijn vragen hierbij zijn "waarom slechts enkele personen?" en "waarom mensen die al zo lang verdwenen zijn?". Ik vind het erg dat deze mensen verdwijnen maar waarom krijgen zij een voorsprong op anderen? Er verdwijnen wel meer mensen, ik snap niet dat je een campagne wilt opbouwen waarbij je op zoek gaat naar 5 mensen terwijl de zoektocht naar andere kinderen/mensen "stil ligt". Het is goed dat ze nog steeds proberen te achterhalen waar ze zijn en proberen mensen te overtuigen omte praten. Maar toch blijf ik erbij dat elk mens evenwaardig is en dit vind ik alles behalve tonen dat mensen evenwaardig zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.