actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2010, 19:37
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
Britse verkozene roept nazislogan in EU-parlement

Britse verkozene roept nazislogan in EU-parlement

Het Britse europarlementslid Godfrey Bloom is woensdag weggestuurd uit een plenaire sessie van het Europees Parlement. Hij scandeerde een nazislogan en noemde een Duitse parlementariër een 'ondemocratische fascist'.

Bloom maakte zijn opmerking tijdens een debat over de financiële crisis in Ierland. Europarlementariër Martin Schulz leverde tijdens dit debat kritiek op Groot-Brittannië. Bloom schreeuwde in het Duits 'Ein Volk, ein Reich, ein Führer' ('Eén volk, één land, één leider'), een leus die werd gebruikt tijdens het regime van Adolf Hitler.

Onmiddellijk ontstond beroering in het parlement. Joseph Daul, leider van de grootste fractie, de christendemocratische EPP, zei dat het er nog maar ontbrak dat Bloom 'de concentratiekampen erbij haalde om het probleem op te lossen'.
Bloom werd direct gevraagd om zijn excuus aan te bieden. In plaats daarvan noemde hij Schulz een fascist.

De grootste partijen in het parlement zeiden in een verklaring dat 'niet kan worden geaccepteerd dat leden van het Europees Parlement hun collega's beledigen op een manier die de donkerste uren van onze geschiedenis in herinnering brengt'.

Bron: De Standaard Online (http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101124_114)

Eigen mening:
De eeuwige vijandigheid tussen Britten en Duitsers steekt weeral de kop op.
Ook ik vind dat zulke opmerkingen absoluut niet passen binnen het Europese Parlement.
En de aanleiding is erg vaag; het is toch niet omdat er kritiek gegeven wordt dat men moet overgaan tot beledigingen van de ergste vorm?
En sterker nog! Dat de man niet meteen inzag dat wat hij zei ongepast was, maar er nog een schep bovenop deed in plaats van zich te verontschuldigen!
Is dat dan het soort personen die op Europees niveau beslissingen mogen nemen? Zorgwekkend...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2010, 02:26
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Sanne.Nuydens
Is dat dan het soort personen die op Europees niveau beslissingen mogen nemen? Zorgwekkend...

Ja en amen!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th November 2010, 17:45
Summa.Wastyn Summa.Wastyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 47
Ik heb die flapdrol even opgezocht op wikipedia en blijkbaar is dat niet de enigste onzin die hij durft uitkramen :

No self-respecting small businessman with a brain in the right place would ever employ a lady of child-bearing age. That isn't politically correct, is it, but it's a fact of life. The more women's rights you have, it's actually a bar to their employment.

As far as I am concerned man-made global warming is nothing more than a hypothesis that hasn't got any basis in fact. Every day more scientists are modifying their initial views.

My father spent 5 years of his youth fighting the ideals of the fascist Schultz. I need make no apologies on behalf of my late father or myself for telling the truth.


Het verwonderde mij dan ook niet dat hij en meneer Nigel Farage (de man die Herman Van Rompuy uitschold) tot dezelfde partij behoren (UKIP). Een partij die wilt dat de UK zich terug trekt uit de Europese Unie. Volgens mij is hun motto “zoveel mogelijk andere landen en leden beledigen zodat ze ons er uiteindelijk zelf uit schoppen.” Jammer dat zulke mensen waar nu eens werkelijk niets zinnigs uitkomt in het Europees Parlement kunnen terecht komen. Ik hoop voor hun partij dat hun leden niet allemaal even dom zijn.

Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th November 2010, 11:54
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: België
Posts: 117
De reactie van meneer Bloom is inderdaad zéér ongepast. Leden die in het Europese Parlement zetelen, zouden toch beter moeten weten ...

Dit gedrag is kinderachtig en nutteloos. Wat dacht meneer Bloom hiermee te bereiken? Ik hoop dat hij een gepaste straf krijgt en voor mijn part mag hij zelfs geschorst worden. Op dit niveau kan men zo'n mensen missen als kiespijn.
Helaas zitten er blijkbaar altijd en overal wel enkele "speciale" mensen in de politiek.

Ik heb net de reactie van Summa gelezen.
Het is inderdaad heel toevallig dat meneer Bloom in dezelfde partij zit als Nigel Farage. Het motto "zoveel mogelijk andere landen en leden beledigen zodat ze ons er uiteindelijk zelf uitschoppen" is volgens mij niet eens zo ver gezocht.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 4th April 2011, 17:09
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Westerlo
Posts: 70
Politiekers die zulke onzin durven uitkramen dienen zichzelf niet politicus te noemen, deze personen dienen uit het Europese parlement gezet te worden. Dit is niet debatteren maar ruzie uitlokken en dat hoort niet op het parlement.

Hij moet zijn ongenoeg niet uiten op de kritiek van Martin Schulz, hij dient iets met de kritiek te doen. Het lijkt erop dat hij in het nauw gedreven was, en dat hij als reactie een aanval doet op de persoon. Dat hoort niet, dat is een teken van zwakheid, kan je geen goed argumenten geven op kritiek van anderen dan dien je te zwijgen, einde discussie! Dit doet ons inderdaad denken aan het gedrag van 'Nigel Farage'. De uitspraken van Farage hebben veel woede bij mij opgewekt, waarschijnlijk door zijn verbale aanval op België. Nu doet Bloom hetzelfde, maar legt hij zijn aanval op het verleden van Duitsland, iets dat enorm gevoelig ligt bij de Duitsers, ik zal niet verwonderd zijn als er nu veel Duitsers woedend zijn op de uitspraak van Bloom.

En wanneer men vraagt om de verontschuldigingen aan te bieden doet hij er een schepje bovenop! Hij maakt zich daar niet bepaald populair mee, TOTAAL ongepast!!!

Ik hoop dat ze Bloom verwijderen uit het parlement of hem een lange tijd niet laten zetelen in het parlement. Met de hoop dat hij zijn onverantwoord gedrag inziet en zijn verontschuldigingen aanbiedt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.